Avatar billede mcholst Nybegynder
21. februar 2011 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Henvise til data i forskellige regneark(fane)

Hej

Jeg har en projekt mappe bestående af 50 regneark (altså 50 faner nede i bunden) De er hver især navngivet med et varenummer på seks cifre.

I det forreste ark har jeg alle 50 varenumre listet op i hver sin række, hvor jeg bruger varenummeret til opslag i nogle forskellige tabeller.

Hvis jeg laver en henvisning til celle b14 i det regneark/fane der hedder 320031, vil der stå følgende: ='320031'!B14 .

Det jeg håber på kan lade sig gøre er at der skal stå noget a la: ='A3'!B14, da cellen A3 indeholder samme tekst som et bestemt regneark/fane har, og jeg dermed på let vis kan henvise til forskellige ark i min projektmappe.

Nogen der har løsningen på dette?
Avatar billede snej Nybegynder
21. februar 2011 - 15:22 #1
Jeg vil mene du kan bruge funktionen indirekte

=INDIREKTE(A3&"!B14";SAND)
Avatar billede mcholst Nybegynder
21. februar 2011 - 15:34 #2
Præcis! Det virker - men jeg kan ikke klikke nogen steder at du skal have point snej, så kan du ikke klikke svar igen, så du kan få som fortjent :-)

Tusind tak
Avatar billede snej Nybegynder
21. februar 2011 - 17:50 #3
Hermed et svar
Avatar billede Klasoe Nybegynder
13. juni 2014 - 00:29 #4
Jeg kan ikke få ovenstående til at virke. Kan det passe den ikke dur i 2010 versionen?