Avatar billede carstengaomu Nybegynder
20. februar 2011 - 16:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan formindsker jeg en diskenhed under Windows 7?

Jeg har en computer med en harddisk på 160 GB. På denne computer har jeg installeret både windows 7 og Linux. Windows-partitionen optager størstedelen af harddisken, men da jeg hovedsageligt bruger Linux, vil jeg gerne have frigjort cirka 45GB ad de 60GB, som er fri plads på windows-partitionen for så at oprette et ekstra drev på Linux-partitionen. Jeg kan dog kun få lov at formindske windows-partitionen med ca 6GB. Jeg har deaktiveret sidefilen, slettet alle øjebliksbilleder (gendannelsespunkter)men det virker stadig ikke. Jeg har kigget i programloggen på punkt 259, som giver følgende besked: Den seneste fil, der ikke kan flyttes, er muligvis: \Users\Carsten\AppData\Local\Microsoft\Windows\History\History.IE5\index.dat::$DATA

Jeg kan komme hertil: \Users\Carsten\AppData\Local\Microsoft\Windows\

Herefter er der ingen mappe, der hedder 'History'

Jeg har sat computeren til at vise skjulte filer og mapper.

Jeg har ikke flere ideer. Hjælp!!!!
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2011 - 17:00 #1
Windows 7 eget formindsk viker ikke særlig godt og er kun at betegne som en nødløsning.

Dette er bedre og beregnet til den slags opgaver:
Easeus Partition Master ordner paragrafferne for dig, og på en mere elegant måde end Win7 - dog tager det lidt tid.
http://www.partition-tool.com/ (...)
(Og så er det freeware som privat bruger)
20. februar 2011 - 17:08 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows7/

http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede carstengaomu Nybegynder
07. marts 2011 - 08:10 #3
tak for rådet, virkede perfekt.
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2011 - 08:26 #4
Hvis du kunne bruger løsningen der er givet, så er det jo meningen, at det er den der har hjulpet dig der skal have lagt et svar og derved tildelt points.

Når du selv lukker og tager points tilbage, se ser det ud til at du selv er kommet frem til en løsning, hvilket vist ikke er tilfældet udfra "tak for rådet, virkede perfekt"

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3