Avatar billede jensen363 Forsker
20. februar 2011 - 16:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Modulkode behandler ikke negative værdier

Nedenstående kode benyttes i forbindelse med nedbrydning af en periode til dagsnivea, hvor AR-Date er første dag, og Days er antallet af efterfølgende dage i perioden.

Hver record består af en ordre/booking på et givent tidspunkt af året ( AC-Date ), og denne ordre ken efterfølgende annulleres på et andet tidspunkt af året.

Dvs. Days kan både være positivt som negativt.

Af een eller anden årsag behandles negative værdier ikke i modulkoden, kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt

Public Sub Update_004()
  Dim IndRst As Recordset
  Dim UdRst As Recordset

  Dim i As Integer

  Set IndRst = CurrentDb.OpenRecordset("qryBooking")
  Set UdRst = CurrentDb.OpenRecordset("DTD-Data")

  With IndRst
    Do Until .EOF

      For i = 0 To .Fields("Days")

        UdRst.AddNew

            UdRst.Fields("BookingNo") = IndRst.Fields("BookingNo")
            UdRst.Fields("Days") = IndRst.Fields("Days")

                UdRst.Fields("Reg") = IIf((IndRst.Fields("Days")) < 0, -1, 1)

                UdRst.Fields("AC-Date") = IndRst.Fields("AC-Date")
                UdRst.Fields("AR-Date") = IndRst.Fields("AR-Date")
                UdRst.Fields("OC-Date") = IndRst.Fields("AR-Date") + i

        UdRst.Update

      Next i

      .MoveNext
    Loop
  End With
  IndRst.Close
  UdRst.Close
  Set IndRst = Nothing
  Set UdRst = Nothing

End Sub
Avatar billede neoman Novice
20. februar 2011 - 17:41 #1
For i = 0 To .Fields("Days") !

Hvis .Fields("Days") <0 hvor mange gange kører løkken så ?:-)
Avatar billede jensen363 Forsker
20. februar 2011 - 17:55 #2
Hvis jeg i qryBooking vælger udelukkende records med negative værdier i Days, afvikles modulkoden slet ikke / intet sker
Avatar billede neoman Novice
20. februar 2011 - 18:17 #3
Hvis du skal steppe fra 0 til negative værdier så skal du enten

FOR i= 0 to LIMIT STEP myStepSize

og beregne din  stepsize til 1 eller -1 afh om den skal være pos eller neg, eller, nememere, tage den absolutte værdi af .Fields("Days") som limit

FOR i= 0 TO ABS(.Fields("Days"))
Avatar billede jensen363 Forsker
20. februar 2011 - 18:32 #4
Hold da kæft hvor er man blind for det oplagte :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
21. februar 2011 - 08:53 #5
Det ser ud til at være korrekt ... tak for hjælpen