Avatar billede caweren Nybegynder
20. februar 2011 - 15:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP / Mysql udveksling i <select> tag

Jeg har en (for mig) lidt vanskelig opgave.

Jeg skal ha' en <select> bar hvor der skal være 300 valgmuligheder.
Det er til bestilling af pladser.

dvs. at den skal for det først skrive hvert enkelt <option> tag af sig selv.

MEN, her er hagen. HVIS plads nummer 71 for eksempel er har en value i databasen der er sat til '1' skal den springes over.

så der kommer til at være valgmuligheder der hedder:

...

altså bliver 71 sprunget over fordi den er optaget.

er der nogle der kan lede mig til en guide / fortælle mig hvordan man kan lave sådan in fætter?
Avatar billede caweren Nybegynder
20. februar 2011 - 15:58 #1
har lige kigger mit spørgsmål igennem, og har set at det kan være lidt svært at forstå. så hvis i har spørgsmål, så bare skriv :)
Avatar billede zynzz Praktikant
20. februar 2011 - 19:09 #2
Jeg går udfra det er noget ala: (Det er dog utestet så der kan være evt. fejl i det..)

function Dropdown(){

$Output = "<select name='Plads'>";
$Output .= "<option value=''>Vælg plads</option>";

$Query = mysql_query("SELECT * FROM pladser WHERE optaget != 1");

    while($data = mysql_fetch_assoc($Query)){
        $Output .= "<option value='".$data['ID']."'>".$data['PladsNummer']."</option>";
    }

$Output .= "</select>";

if (mysql_num_rows($Query) == 0){
    $Output = "Der er ingen pladser ledig";
}

return $Output;
}

//VIS SELECT FELTET
echo Dropdown();
Avatar billede caweren Nybegynder
21. februar 2011 - 11:50 #3
Jeg har smidt din kode ind i mit script, men kan alligevel ikke få det til at fungerer...

Den laver min <select>, og den laver "vælg plads" option. men den laver 300 tomme felter efterfølgende...

Jeg har prøvet at lave var_dumps på alle 3 variabler. det jeg får ud af det er: NULL NULL NULL... mine variabler er simpelthen tomme :S

kan hvad kan der vær galt?

har selvfølgelig ændret det du så fint har lavet til mig så dan passer ind, men det virker stadig ikke :S
Avatar billede caweren Nybegynder
21. februar 2011 - 12:02 #4
Jeg har fået den til at fungerer...

Fejlen lå i at ID og PladsNummer er samme column.
så jeg rettede bare Pladsnummer til id, så virkede det. smid eventuelt lige et svar ind så du kan få dine point :)
Avatar billede zynzz Praktikant
21. februar 2011 - 18:02 #5
Godt du fik det til at virke... :)