Avatar billede torlau28 Nybegynder
19. februar 2011 - 16:06 Der er 15 kommentarer

Programmer der starter sammen med Win 7

Jeg har fået ny PC med forudinstalleret win7. Jeg vil gerne tilpasse min PC så jeg selv bestemmer hvilke programmer (software) der automatisk starter samtidig med opstart af PC'en.

Det er længe siden jeg sidst har gjort det, så jeg kan ikke huske det mere, og der er måske en anden måde at gøre det på i win7.

Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede bedt Nybegynder
19. februar 2011 - 16:08 #1
Windowstast + R --> Skriv MSCONFIG

Kig under start
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2011 - 16:54 #2
I Xp er der en mappe under start-programmer der hedder start. Her kan du også tilføje programmer der starter samtidigt med Windows. Er dog ikke klar over om Win 7 også har denne funktion?
Avatar billede mrtn Nybegynder
19. februar 2011 - 16:57 #3
Her er et super gratis tool fra Microsoft:
http://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb963902
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2011 - 17:26 #4
Velkommen til eksperten :)
Dette forum kan være svært at finde ud af, men tager man sig tid når spørgsmålet skal oprettes, er det faktisk ikke så svært alligevel :)

Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2

Jeg vil anbefale at du bruger http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows7 til dit spørgsmål.
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker her dette. Se her hvordan: http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2011 - 18:33 #5
Skriv msconfig i søgefeltet > Under Fanebladet Start bestemmes hvilke Programmer der skal starte med op
#2 nøjagtig samme funktion i Windows 7
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2011 - 19:10 #6
#5
Ikke smart at blive ved med at hjælpe, når kategorien er forkert...
Avatar billede f-arn Guru
20. februar 2011 - 21:52 #7
@torlau28

Hvis du vælger at bruge
http://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb963902 (Autoruns)
Skal du være meget varsom. Den kan virkelig spolere din PC.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2011 - 22:40 #8
Stadig ikke smart....
Avatar billede f-arn Guru
20. februar 2011 - 23:10 #9
Stadig ikke smart....

Vil du hellere ha' torlau28 spolerer sin PC?

Desuden kan vel være ligemeget, sålænge Ekspertents søgeløsning er så elendig og Admin/Coadmin alligevel ikke bruger disse kategorier.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2011 - 20:31 #10
Vil du hellere ha' torlau28 spolerer sin PC?

Desuden kan vel være ligemeget, sålænge Ekspertents søgeløsning er så elendig og Admin/Coadmin alligevel ikke bruger disse kategorier.

Hvordan kan han spolere sin pc ved at bruge den rette kategori?
Desuden har han ikke været her siden han stillede spørgsmålet, så mon ikke han har oprettet samme spørgsmål i 10 andre fora....
Oprettet
19. februar 2011 kl. 15.50
Sidst på
19. februar 2011 kl. 15.58
Avatar billede f-arn Guru
21. februar 2011 - 20:48 #11
Med Autoruns kan du spolere en PC så hurtigt at du tror det er løgn.

Gi' mig et min. med en PC og Autoruns. Derefter hedder det geninstallering.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2011 - 21:16 #12
#10 Enig. Afmelder tråden da det er spild af tid.
Har man bare lidt interesse i det, burde man inden for det første døgn melde tilbage i tråden.
Ellers skal man lade være med at oprette den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2011 - 21:18 #13
#11 nu kan vi af gode grunde ikke vide hvad spørger vil gøre, for han har jo ikke engang set de kommentarer der er skrevet...
Avatar billede torlau28 Nybegynder
22. februar 2011 - 07:19 #14
Undskyld ventetiden.

Jeg har brugt forslaget med at skrive msconfig i søgefeltet.
Der fik jeg ordnet det jeg ville, så nu er jeg indtil videre tilfreds.

I skal have tak for at ville hjeælpe mig.

Torlau28
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 11:12 #15
#14 Du skal IKKE bruge svar, det bruges hvis du får et råd du kan bruge