Avatar billede monstersurf Praktikant
18. februar 2011 - 21:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL problem nulstiller værdi efter hver gang

jeg har lige lagt nogle koder fra et ældre webhotel over på et spritnyt begge ved web10

jeg har svært ved at forklare det men her er det i kode form, håber det giver mening

<%
resonse.write RS("noget") 'returns 1
resonse.write RS("noget") 'returns 0

<!include file.asp-->
resonse.write RS("noget") 'returns 1
resonse.write RS("noget") 'returns 0

<!include otherfile.asp-->
if RS("noget") = '1' then 'returns 1
resonse.write RS("noget") 'returns 0
end if
%>

altså værdien kan bruges 1 gang for hver hovedeside og 1 gang for hver included
Avatar billede monstersurf Praktikant
18. februar 2011 - 21:18 #1
RS("noget") 'skal give 1 hvergang

og det virker på alle ændre sider jeg har haft og har det på
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2011 - 21:22 #2
Du må vænne dig til, at det også kan være på denne måde. Det afhænger af de drivere, der ligger inde bag ved.

Der står også i lærebøgerne om ASP (de gode lærebøger), at man kun kan være sikker på at værdien er der første gang, den aflæses. Man kan heller ikke være sikker på at få værdierne, med mindre de aflæses i samme rækkefølge som de findes i SQL-forespørgslen.

Grunden til det er noget med effektivitet, og findes også andre steder end ASP. Og du har så indtil nu været heldig ikke at være løbet ind det.

Løsningen er simpel, og igen til at læse i de gode lærebøger: Aflæs een gang, og gem i variabel

    noget = RS("noget")
    Response.Write noget & noget & noget & noget
Avatar billede monstersurf Praktikant
18. februar 2011 - 21:26 #3
tja det er hvad jeg frygtede.. hva findes der ikke en lille kode stump der gør jeg kan omgå dette
Avatar billede monstersurf Praktikant
18. februar 2011 - 21:27 #4
kan du huske hvad det kaldes, så jeg ka søge på google efter en letter løsning end at rette alle sql connections i mit lile cms og intranet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2011 - 23:37 #5
Jeg ved egentlig ikke hvad det hedder, og jeg er ikke bekendt med en måde at omgå det på, ud over at installere noget andet på serveren.
Avatar billede softspot Forsker
19. februar 2011 - 01:27 #6
Det kan være der findes en nyere driver du kan benytte i din connectionstring.

Jeg må erkende at jeg aldrig selv har oplevet dette problem, bort ser fra noget med MS SQL Server og text-felter (som skal stå sidst i feltlisten når disse udtrækkes).
Avatar billede monstersurf Praktikant
20. februar 2011 - 00:17 #7
web10 skriver det er den driver jeg har brugt hidtil på mit eget webhotel...

nå men nu er det lavet om, damn mine øjne er trætte
Avatar billede monstersurf Praktikant
27. maj 2011 - 14:34 #8
problem løst / sætter selv server op, som kan håndtere sesssions

web10 har for mange bruger og smider sessions i utide