Avatar billede kak Nybegynder
17. februar 2011 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl 800a01ca ved session-variabler

Jeg får denne fejl en del steder, når jeg bruger session-variabler på et bestemt site:

Microsoft VBScript runtime error '800a01ca'
Variable uses an Automation type not supported in VBScript

Jeg har fundet frem til, at det vist sker, når jeg f.eks. vil kalde et numerisk felt i en database, men session-variablen er tekst (også selvom indholdet er af session-variablen f.eks. er "1"), elle omvendt.

Jeg får også en del andre fejl når der skal sammenlignes variabler i koden eller hentes noget fra db'en.

Det "sjove" er bare, at jeg jo har gjort dette ofte, uden problemer før, og også med den aktuelle kode.

Jeg har bare lagt to sites "sammen", dvs. taget to sites der kørte adskilt før, og samlet dem i ét site, da de skal fungere sammen nu. Rent praktisk betyder det at filerne nu ligger i sammen site, og tabeller er kopieret ind i samme database. Det der er mikset, er nogle include-filer, hvor jeg har forskellige funktioner. Her var den ens navne begge steder, så der er flyttet lidt rundt.

Det ligger kun på min test-server, men den plejer jeg jo også at bruge, og begge site har kørt fint på den, indtil de blev lagt sammen.

Det må jo nok være noget, der er sket i den forbindelse, men nogen der har nogle gode forskal til at løse det? Jeg vil helst ikke ud i, at lave cstr(), cdbl(), osv. på alle mine variabler, da det vil være lidt af et hestearbejde. Og eftersom begge sites har virket med nuværende kode, burde det jo også kunne fikses på anden vis.
Avatar billede softspot Forsker
17. februar 2011 - 21:57 #1
Hvad er det helt konkret du gør i det tilfælde hvor fejl opstår (læs: vis noget kode ;-))?
Avatar billede softspot Forsker
17. februar 2011 - 22:01 #2
Se evt. denne artikel om problemet: http://support.microsoft.com/kb/195180

Det lader til at du måske har et felt i databasen som har typen adNumeric og derfor skal benytte cdbl(). Alternativt skal du finde et andet format til feltet i databasen...
Avatar billede kak Nybegynder
21. februar 2011 - 09:10 #3
Det skete stort set alle steder, hvor session-variabler blev brugt. F.eks. if len(session("userid"))=0 then

Men dit tip om adNumeric fik mig lidt videre. Jeg har nemlig nogle konstanter, som er brugt i forbindelse med kald til databasen. Og en af dem, var netop "adNumeric".

Problemet er løst ved at fjerne disse konstanter. Hvorfor det ikke virker på dette site, aner jeg ikke, men lige nu er jeg i hvert fald videre :-)

Opretter du lige et svar?!
Avatar billede softspot Forsker
21. februar 2011 - 09:26 #4
Vær så artig :-)