Avatar billede Gimhle Novice
17. februar 2011 - 12:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

FormMail - Sende til 2 mailadresser

Er det muligt at sende en mail (fra en formularside) til den person som har indtastet denne i et felt på siden. Det er dermed en kopi af den side jeg selv modtager fra formularsiden.
Avatar billede Gimhle Novice
17. februar 2011 - 12:07 #1
Det er Matt's FormMail.pl mit webhotel anvender
Avatar billede pstidsen Novice
17. februar 2011 - 12:19 #2
Kender ikke det du anvender, men har en anden som kan sende en kopi. Se den her: http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-php.php#kontaktformular

Den er SUPER nem og god. Den er også gratis.

Hvis du vil anvende den så se: http://www.eksperten.dk/spm/931324 hvis du støder ind i problemer.
Avatar billede Gimhle Novice
17. februar 2011 - 14:14 #3
Jeg har prøvet Kims script.
Der går et eller andet galt med det.

Jeg modtager nu 2 mails på den samme adresse som dog er forskellige. Den er med alle oplysninger. Den anden (kopien) har kun 3 linier:

Følgende er sendt via kontaktformularen på http://www.xxxxx.dk:

Navn:
E-mail:
Besked:
Avatar billede pstidsen Novice
17. februar 2011 - 14:20 #4
Den adresse du indtaster i e-mail kassen bliver kopien sendt til. Er det ikke den samme mail som er skrevet i e-mail kassen på formen og som modtager i php filen??
Avatar billede Gimhle Novice
17. februar 2011 - 14:51 #5
Kan du finde årsagen ?

Problemet er nok at jeg i forvejen har 2 linier (her 8 linier) som det "nye" php-script skal "samarbejde" med.
Ordet "email" forekommer i både de nuværende HTML-linier, samt i php-scriptet, men er på 3 forskellige måder, f. eks.: email, E_mail, E-mail - Det er nok det der en problemet, da tingene så ikke "snakker" sammen. Jeg medsender Kims php-script også:

<input type="text" name="E-mail" size="38" tabindex="13" size="38" style="font-family: : Arial" id="E_mail" onkeyup="document.getElementById('email').value=this.value"></font><i><br>
    <input type="hidden" type="text" name="email" size="38" tabindex="13" maxlength="50" style="font-family: Arial" id="email" onkeyup="document.getElementById('E_mail').value=this.value">

          <?php
$hjemmeside = "http://www.morgenmusikken.dk";
$mail = "kontakt@morgenmusikken.dk";
$afsendermail = "kontor@morgenmusikken.dk";
$viderestil = "http://www.morgenmusikken.dk/svar.htm";

/* Her hentes oplysningerne fra de udfyldte felter */
$navn = $_REQUEST['navn'] ;
$email = $_REQUEST['email'] ;
$epost = $_REQUEST['epost'] ;
$besked = $_REQUEST['besked'];
$spamfaelde = $_REQUEST['spamfaelde'];
$kopi = $_REQUEST['kopi'];
$emne = $_REQUEST['emne'];

/* Her tjekkes, om det skjulte spamfælde-felt er udfyldt */
if(!empty($email)) {
  echo "Du er havnet i formularens spamfælde. Det burde ikke være muligt at havne her ved et uheld, så skam dig!";
  exit ();
}

/* Her tjekkes, om der er forbudte tegn i felterne */

if(strpos($navn,'@')!==false || strpos($epost,'\\')!==false || strpos($emne,'\\')!==false || strpos($navn,'\\')!==false)
{
  echo "Formularen er ikke udfyldt korrekt, tryk på tilbage-knappen og prøv igen. Tjek, at du har skrevet din mail-adresse korrekt, og at du har skrevet den i det rigtige felt. Der må ikke være baglæns skråstreger (\) i felterne.";
  exit();
}

/* Her tjekkes, om afsenderen har indtastet sin mail-adresse, og i så fald bruges den som afsendeeradresse, så der kan svares på mailen */
if(!empty($epost)) {
  $headers="From: $navn <$epost>\r\n";
}
else {
  $headers="From: Kontaktformular <$afsendermail>\r\n";
}

/* Her indsættes din mailadresse, så afsenderen kan svare på kopimailen */
$formularheaders="From: $hjemmeside <$afsendermail>\r\n";

/* Her samles afsenderens navn, mailadresse og besked i en enkelt variabel */
$oplysninger="Følgende er sendt via kontaktformularen på $hjemmeside:\r\n\r\nNavn: $navn\r\nE-mail: $epost\r\nBesked:\r\n$besked";

/* Her samles oplysningerne til afsenderens kopi af mailen */
$kopimail="Hej $navn\r\nDu har sendt følgende via kontaktformularen på $hjemmeside:\r\n$besked";

if ($kopi > '') {
  /* Her sendes til modtageradressen */
  mail($mail, $emne, $oplysninger, $headers);

  /* Her sendes en kopimail til afsenderen */
  mail($epost, $emne, $kopimail, $formularheaders);
}

else {
  /* Her sendes mailen til modtageradressen */
  mail($mail, $emne, $oplysninger, $headers);
}

/* Når mailen er sendt, viderestilles til denne hjemmeside */
header( "Location: $viderestil" );
?>
Avatar billede pstidsen Novice
17. februar 2011 - 15:02 #6
Jeg kan desværre ikke php, men jeg har skrevet en besked med link til denne tråd til en anden, så måske dumper der snart noget ind du kan bruge :)
Avatar billede pstidsen Novice
04. marts 2011 - 17:25 #7
Nu har jeg arbejdet en del mere med kontaktformularen og har en løsning, men gider ikke skrive en lang roman, til ingen verdens nytte, hvis du har fundet ud af noget andet, selv fundet svaret el.lign. Har lige set på din hjemmeside og det ser ud til at du har fundet en anden løsning. Hvis du ikke har vil jeg meget gerne hjælp dig.

Hvis du har fundet et svar så skal du lukke spørgsmål:

Hvis du har fået løsningen som "svar": accepter svaret. Og: http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

Hvis du har fået løsningen som "kommentar": bed brugeren med løsningen om at lægge et svar, som du så accepterer. Og: http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

Hvis du ikke har fået løsningen: læg selv et svar og accepter det.

(se links)
Avatar billede Gimhle Novice
06. marts 2011 - 00:15 #8
Hej pstidsen!

Jeg har endnu ikke fundet en løsning på mit problem. Jeg vil gerne gør brug af din hjælp.

hilsen
Peter
Avatar billede pstidsen Novice
06. marts 2011 - 10:26 #9
Jeg har faktisk skrevet en guide om det for et par dage siden, den kan du lige læge igennem. Skriv hvis der stadig er problemer. Link til guide: http://www.eksperten.dk/guide/1410
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2011 - 14:48 #10
Hallo hallo? Hvordan går det?
Avatar billede Gimhle Novice
03. april 2011 - 22:34 #11
Hej pstidsen!

$hjemmeside = "minhjemmeside.dk";
$mail = "min@mailadresse.dk";
$afsendermail = "kanikke@besvares.invalid";
$viderestil = "http://minhjemmeside.dk";

Således ser mit felt ud til email-oplysning. Hvordan kan det "snakke sammen" med ovenstående script ?
<INPUT style="FONT-FAMILY: : Arial" id=E_mail tabIndex=10 onkeyup="document.getElementById('email').value=this.value" size=25 name=E-mail>

Det script som sender en mail fra formularen til mig "indsamler" de relevante oplysninger, så derfor skal dit script ikke også indsamle oplysninger en gang til. Der skal bare sendes en kopi af den mail som allerede er generéret.

hilsen
Peter
Avatar billede pstidsen Novice
04. april 2011 - 16:32 #12
Jeg synes du skulle starte forfra. Lav en ny side og få det der står i guiden (http://www.eksperten.dk/guide/1410) til at virke. Begynd derefter at få de nye felter ind. Jeg vil gerne lave det gratis for dig. Hvis du fortæller hvilke felter der skal være. Jeg mener jeg har set din kontakt side før, med de felter der skulle være, men jeg kan ikke huske linket??
Avatar billede Gimhle Novice
20. april 2011 - 08:59 #13
Hej pstidsen!

Nu virker det.

Point tildelt
Avatar billede pstidsen Novice
20. april 2011 - 19:51 #14
Nej du har da ikke tildelt nogle point :) Men accepter dette og tryk "afgiv point" ;)

Jeg kigger på den anden side, som du har sendt på privat besked ;) Du hører fra mig der.