Avatar billede elmoe Juniormester
15. februar 2011 - 22:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

C# definer variabelnavn dynamisk

Mit billede hedder _1 og er oprettet som en resource. Hvis jeg vil loade mit billede i mit pictureBox1 objekt kan jeg gøre det således:

pictureBox1.Image = Resources._1;

Forestil jer at vi har tre resourcer og tre pictureboxes.

Jeg har ikke kunne finde et simpelt eksempel på, hvad jeg gør når jeg vil hente tre billeder ind i tre forskellige bokse automatisk f.eks. vha. en foreach.

Det her virker f.eks. ikke:

foreach(int i = 1; i < 4; i++)
{
  pictureBox+i.Image = Resources._+i;
}

Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der er en der kan give mig et simpelt eksempel på hvordan jeg gør det.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2011 - 22:56 #1
Du skal have både dine PictureBox og dine ressourcer over i arrays/lister.
Avatar billede elmoe Juniormester
15. februar 2011 - 23:03 #2
Nårh ja.. Ser lige om jeg kan finde en god løsning på det og vender tilbage :-)
Avatar billede elmoe Juniormester
15. februar 2011 - 23:28 #3
arne_v:
Har prøvet på lidt af hvert og jeg nærmer mig, men jeg kan stadig ikke få den enkelte PictureBox i min ArrayList til at blive ændret. Alt virker lige pånær der hvor jeg prøver at tildele værdien til boksene. Har du en idé til hvordan det kan skrives? picture_boxes[i] virker ikke. Lige nu ser mit script sådan her ud:

ArrayList picture_boxes = new ArrayList();

picture_boxes.Add(pictureBox1.Image);
picture_boxes.Add(pictureBox2.Image);
picture_boxes.Add(pictureBox3.Image);

for (int i = 1; i <= 3; i++)
{
  picture_boxes[i] = (Bitmap)Resources.ResourceManager.GetObject("_" + i);
}
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2011 - 23:36 #4
prøv med:

picture_boxes[i].Image = ...
Avatar billede elmoe Juniormester
15. februar 2011 - 23:38 #5
Den gik desværre ikke.

Error    1    'object' does not contain a definition for 'Image' and no extension method 'Image' accepting a first argument of type 'object' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)    C:\Users\Johnny Drud\Documents\Visual Studio 2010\Projects\PokerFriends\WindowsFormsApplication1\MainForm.cs    309    38    PokerFriends
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2011 - 23:44 #6
Erstat ArrayList med List<PictureBox>.
Avatar billede johny Nybegynder
16. februar 2011 - 07:35 #7
Det er faktisk også muligt at lokalisere billederne med deres x:navn, men er det en winforms eller en WPF/Silverlight/Phone 7 (bare noget med XAML) applikation?
Arne_v's løsning, er dog en der virker på et helt generelt scenarie, og også derfor den vej jeg oftest ville gå.
Avatar billede elmoe Juniormester
16. februar 2011 - 22:04 #8
Endnu en gang tak arne_v.
Det var lige hvad jeg skulle bruge for at komme videre :-)

Du må meget gerne give et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2011 - 22:45 #9
svar