Avatar billede GuessWhoSBH Nybegynder
15. februar 2011 - 19:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HDMI

hej.. har er Dell XPS M1530 og har lige købt mig en HDMI kabel. synts alt virker som det skal, men jeg kan ik se alle ikonerne ordenligt.. jeg kan kun se halvdelen af hver ikon, og halvdelen af startlinjen.. ?? har prøvet alt muligt?

er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede fhansen82 Mester
15. februar 2011 - 21:13 #1
Du må skrive:

Hvilken skærm sender du til og hvilken opløsning. Det lyder som at noget af skærmbilledet bliver cuttet af.
Du kan også lige på skærmen prøve at tilpasse skærmbilledet (trække billedet sammen). Det kan være billedet er for stort. Håber du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2011 - 21:20 #2
Velkommen til eksperten :)
Dette forum kan være svært at finde ud af, men tager man sig tid når spørgsmålet skal oprettes, er det faktisk ikke så svært alligevel :)

Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2

Jeg vil anbefale at du bruger http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC til dit spørgsmål.
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker her dette. Se her hvordan: http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede GuessWhoSBH Nybegynder
16. februar 2011 - 08:32 #3
takk for oplysningen..  jeg er ikk så god til alt det her, men ved at min fladskerm er en panasonic pladsmaskerm 37

ved ikk rigtig hvilken oplysning.. men har set på fladskermen 720p og 1080p ??

har fået kanterne væk, inde på NVIDA Control Panel.. men synts nu aligevel ikk at det er perfekt.. ser meget bedre kvalitet gennem en DIV kabel..

der må være et eller andet ..

p.s. feks, vis jeg ser gennem HDMI kabel, og skal se en film.. jeg bruger VLC, og nå jeg gør VLC billede større, bliver det værre, altså dårlig kvalitet..
16. februar 2011 - 10:33 #4
(Læs og forstå #2 - rette kategori - så får du mere response...)
Avatar billede fhansen82 Mester
16. februar 2011 - 19:16 #5
Hvilken model Panasonic. Der står grangiveligt i manualen hvilken opløsning den er modtagelig over for.
Avatar billede fhansen82 Mester
16. februar 2011 - 19:24 #6
Sorry. Fik lige valgt forkert. Du skal også lige selv være opmærksom på, kun at benytte tekstboksen nederst til at besvare. Funktionen "Skriv et svar" er til når man har en løsning, og du ønsker at acceptere svaret.
Avatar billede GuessWhoSBH Nybegynder
17. februar 2011 - 00:23 #7
ja, det gør det sikkert.. men kan ikk finde manualen. men tror vist nok at det er fordi at skermen er HD ready, og ik full HD ..

men tak aligevel..
Avatar billede fhansen82 Mester
17. februar 2011 - 13:46 #8
Se modelnummeret på skærmen (evt. bag på skærmen). Du skal først acceptere svaret når problemet er løst :O) Nu har du accepteret og uddelt pointene, så det kan ikke ændres, men skal nok prøve at hjælpe dig så jeg kan. Men find modelnummeret. Manualen kan findes på nettet. Tror at det er fordi der bliver sendt forkert oplæsning til skærmen.