Avatar billede morck Nybegynder
14. februar 2011 - 19:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Oprette link til intern html-fil

Hej

Jeg har et problem med at jeg via getURL-scriptet gerne vil linke til en intern html-fil som skal åbnes ved tryk på menu-knap, men det lader sig kun gøre hvis jeg skriver den absolutte sti altså helt ude fra C:/dokumenter, men virker altså ikke hvis jeg angiver den relative sti (her index.html) eftersom den ligger på samme niveau som swf-filen hvori menuen er lavet. Henviser jeg til den relative sti, da går browser istedet online og søger efter lignende navn. Hvad gør jeg forkert her?

Mvh Danny
Avatar billede Six Nybegynder
14. februar 2011 - 21:02 #1
getURL ("../index.html"); virker ikke ?
Avatar billede morck Nybegynder
14. februar 2011 - 22:27 #2
Hej Fjappe

Havde jeg faktisk prøvet, men så prøvede jeg at tage et punktum fra(("./index.html")) og det virkede...næsten. For nu er det først blevet underligt. Spiller jeg selve swf-filen(ved Ctrl + Enter) inde i Flash og der IKKE er nogen browser åben i forvejen, så fungerer knapperne nu, og loader de ønskede sider..meeen, har jeg min browser åben på en tilfældig hjemmeside, så sker der ved tryk på min menu-knap at en ny blank åbner med den standard startside som jeg har sat min browser til. Endnu mere mystisk er det at når min ufærdige html side er åbnet i min browser med den nævnte menu, ja så er knapperne inaktive, og intet sker.

Er virkelig på herrens mark for mit problem er ikke helt løst...pointene er dine. Hvis du kan hjælpe mig med det andet her, så er jeg yderst taknemlig. Ellers får det nok en ny tråd for sig selv.

- Danny
Avatar billede Six Nybegynder
14. februar 2011 - 23:18 #3
Ja det lyder godt nok sært. Hvordan er det planen at din SWF skal afvikles? Som stand-alone eller som en webside ?

Hvis det er som webside, har du prøvet at publishe og se hvordan det kører ?
Avatar billede morck Nybegynder
15. februar 2011 - 00:12 #4
Det er en menu fungerende for en hjemmeside. Jeg er ikke ordentligt bekendt med de settings i publish, men lurer på om det er der den er gal? Eftersom når den er loaded frem på mit hjemmesideprojekt, at den så er inaktiv. Måske jeg skal prøve at køre CS5 på en anden computer og prøve det af der?
Avatar billede Six Nybegynder
15. februar 2011 - 00:34 #5
Kan du ikek lige prøve at vise mig dit actionscript ?
Avatar billede Six Nybegynder
15. februar 2011 - 00:36 #6
OG - hvordan er dit projekt bygget op?

Jeg mener her - har du din flash menu i en frame for sig selv og så skal den loade sider i en anden frame, eller er menuen på alle dine html sider.
Avatar billede morck Nybegynder
15. februar 2011 - 00:56 #7
Menuen er bygget op således at hver "menu-kategori" linker til en intern html-side. Hver menukategori har et lag hver især i Flash og så er der lavet AS på knapperne, hver især.

eks. ser min AS for menu-kategori af Longboarding således ud:

on (release) {
    getURL("./longboarding.html", "_self");
}

Animation på knapperne er iøvrigt aktive i browser når jeg har mus over, samt trykker på dem....men bliver jo bare ikke sendt videre :-(. Tak for tålmodigheden og hjælp indtil videre. Må til køjs nu. Skriver imorgen igen.
Avatar billede morck Nybegynder
15. februar 2011 - 19:09 #8
En ven mener at jeg først kan se det værende aktivt på mit site når det er uploaded online, og at den relative sti-reference givet til knappen(her eks. longboarding.html)så skulle virke ved tryk i menuen. Synes det lyder mærkeligt.....
Avatar billede Six Nybegynder
15. februar 2011 - 20:30 #9
Undskyld ventetiden, jeg havde helt glemt den her tråd.

Men der kan være noget sandhed over det han siger - Jeg ved at der kan være problemer med flash og relative stier, men jeg kan ikke huske om det er i den samme sammenhæng som her - har du prøvet at uploade og se om det virker ?
Avatar billede Six Nybegynder
15. februar 2011 - 20:52 #10
har du mulighed for at prøve med AS3 ?

mcNavnHer.addEventListener(MouseEvent.CLICK, callLink);
function callLink(e:MouseEvent) {
  var url:String = "index.html";
  var request:URLRequest = new URLRequest(url);
  try {
    navigateToURL(request, '_self');
  } catch (e:Error) {
    trace("Error occurred!");
  }
Avatar billede morck Nybegynder
15. februar 2011 - 20:53 #11
Hej Fjappe

Helt ok. Det er fedt du lige gider at hjælpe. Men det må vidst være det jeg prøver. Jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet det af.

Mvh Danny
Avatar billede Six Nybegynder
15. februar 2011 - 21:12 #12
Husk at index.html og .swf filen skal lægge i samme mappe. :)

Udover det, så skal du lige lade flashplayeren få lov til at "Kommunikere med internettet" Selvom det er lokalt.

Når du ved hvilken swf der skal testes, kan du gå herind:

http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager04a.html

Og vælge "Edit locations"(drop down menu) -> Add location -> Og så browse efter filen, eller skrive stien til den. og det var .swf filen der skal findes ;)
Avatar billede morck Nybegynder
15. februar 2011 - 21:47 #13
Hey igen....

Er ikke så god til det med AS3 og men prøvede lige og hmmm virkede vidst ikke :-)...Men derimod prøvede jeg at gå ind på linket fra Macromedia og gøre som du sagde,- og ved du hvad, - det virkede sgu. Yes yes yes! Er superglad. Nu virkede knapperne altså!!! Det her var jo så kun et forsøg hvor jeg gav den "permission" til filerne lokalt, men når min webmappe så bliver uploadet til et webhotel(jeg har faktisk ikke prøvet det endnu), så er det vel noget med at gøre det samme her,- altså ind til linket igen og give permission med reference til webmappen som ligger online på webhotellet?

Indtil videre er det bare skide fedt Fjappe! Var virkelig også noget af et mærkeligt move som skulle til der. Takker!

- Danny
Avatar billede Six Nybegynder
15. februar 2011 - 22:35 #14
Nope, der vil ikke være problemer når du kører det online. Grunden til at du skal give permissions lokalt, er for at undgå at du henter en fil, som så kører skadelig kode lokalt ved dig. Så når du uploader det, så burde det helt klart virke :)
Avatar billede Six Nybegynder
26. februar 2011 - 16:54 #15
Husk at lukke spørgsmålet :)