Avatar billede zetto123 Nybegynder
14. februar 2011 - 10:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

windows spil til ubuntu?

hej.
jeg har lige installet ubuntu på min computer, så er helt ny til det. Jeg brugte windows 7 før, men da det så valgte at blive så langtsom at det tog 10 min at åbne et minimeret vindue, installerede jeg ubuntu istedet.
har ingen problemer med det, men jeg vil bare godt vide hvordan man installere windows spil på ubuntu?
vis man kan?
er vilig til at betale penge for et program som gør at man kan.
tak for hjælp på forhånd :)
14. februar 2011 - 11:33 #1
umelbart, kan det ikke lade sig gøre, men der er en mulighed for det vil virke med wine, Wine gør at du kan bruge Windwos Programmer på Ubuntu dog er det ikke sikkert det vil virke med spil (:
Avatar billede zetto123 Nybegynder
14. februar 2011 - 14:04 #2
hmm okay :)
det ved jeg så ikke helt om jeg kan bruge, for skal ikke bruge windows programmerne men bare spil.
eller faktisk mest et spil, for spiller kun to spil Minecraft(som er lavet til linux også) og League Of Legends, men vil tjekker wine ud og se om jeg kan spille League Of Legends igennem det :)
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2011 - 15:27 #3
Lige præcis spil er ikke den stærke side hos Linux.  Og wine er efter min mening ikke for begyndere

Hvis du vil betale lidt for det kan crossower være en mulighed

http://www.codeweavers.com/products/cxlinux/
14. februar 2011 - 18:07 #4
Jeg syntes nu Wine var rimelig nemt at gå til (: det var første gang jeg brugte ubuntu
17. februar 2011 - 13:29 #5
gir du evt point (:
Avatar billede zetto123 Nybegynder
17. februar 2011 - 13:55 #6
hej folk.
har nu prøvet wine og har prøvet prøve udgaven af codeweavers, men begge ting virkede ikke.
det spil jeg prøver at installere er League Of Legends http://eu.leagueoflegends.com/
altså jeg ville da gerne give pointne, men når mit problem ikke er blevet løst så skal jeg vel ikke give point
Avatar billede zetto123 Nybegynder
17. februar 2011 - 13:56 #7
så giver point når problemet er løst.
17. februar 2011 - 14:13 #8
du har 2 muligheder som jeg ser det!

første mulighed:
hent og installere Virtualbox, som gør du kan oprette en virtual computer med XP eller 7 op til dig, så må du starte den op og spile der igennem, dog er problemet med den mulighed at du ikke kan gør brug af alle dine computers krafter.

Anden muglighed:
lav en dual boot, så du både har windows 7 og Ubuntu på maskinen og vælger hvilket styrsytem du vil bruge når du starter den op (:

tror stort set det umuligt at spille i ubuntu, første mulighed er jeg i tivil om vil fungere derfor ser jeg anden mulighed som den bedste i dit tilfælde
Avatar billede zetto123 Nybegynder
17. februar 2011 - 23:47 #9
Der har vi så et problem for har ikke windows af nogle versioner, så kan ikk installere det ellers havde jeg gjort det for længst
17. februar 2011 - 23:53 #10
der har du så 3 muligheder (:
Køb en selv (:
lån en af en ven
det sidste snakker vi ikke om det må du selv regne ud (:
Avatar billede zetto123 Nybegynder
18. februar 2011 - 09:14 #11
Nåh men tror sku bare jeg går ud og "køber" windows 7 men ellers tak for hjælpen, foretrækker nu bare ubuntu for det er 1000 gange bedre.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2011 - 20:27 #12
Hverken Crossover eller Wine er specifict til spil, men det er Cedega http://transgaming.com/