Avatar billede TJensen84 Nybegynder
13. februar 2011 - 13:40 Der er 3 kommentarer

Hjælp til deling af mobilt bredbånd fra Oister

Hej.
Jeg har mobilt bredbånd fra Oister imens jeg venter på min fiber forbindelse.
Denne Oister forbindelse ville jeg gerne dele med en anden pc i huset + et par HTC mobiler.

Jeg har en trådløs router (ikke med usb indgang) som jeg håbede på jeg kunne bruge til dette via "Deling af Internet" i Win 7 men jeg kan ikke få det til at virke desværre.

Har søgt meget på emnet og der findes også flere spørgsmål omkring det men jeg har ikke set en løsning på det endnu så hvis der er nogen der har viden/erfaringer med at dele 3g mobil internet ud gennem en trådløs router uden usb indgang vil jeg meget gerne høre fra jer ;)

Styresystem: Win 7
Router: Netgear n300
Internet: Oister bredbånd via usb

På forhånd tak!
Tj
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2011 - 14:05 #1
din pc skal være tændt altid, og oister-opsætningen skal give adgang til at andre kan bruge den.
Og så skal router sættes op til lokalnet - gerne med kabel til pc (normal indgang - ikke wlan).
Avatar billede TJensen84 Nybegynder
14. februar 2011 - 12:36 #2
Hej Claes, tak for dit svar.

Jeg har tilsluttet routeren til en alm. port og delt min Oister forbindelse men så er det jeg har lidt bøvl med at finde ud af hvordan jeg sætter min router op til lokalnet? Er det noget du kan hjælpe med?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2011 - 13:38 #3
typisk vil den tildele ip-adresser automatisk (dhcp-server), og win7 skal være sat til hjemmenetværk, så deling aktiveres.
i routeropsætning vælger du et SSID (fx TJensen) og et kodeord til wpa2-psk.
manualen er på kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/12189

Dine trådløse enheder skal have sat ssid og wpa2-psk kodeord for at kunne logge på.