12. februar 2011 - 18:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Internet - Hastighedstest - automatisk - hvert 10 min - statistik

M$ Windows (XP, Vista, WIN7, W2003 Server, Win2008 Server...)

Jeg ønsker at gennemføre en Internet Hastighedstest efter samme princip som http://hastighedstest.tdc.dk/ - altså til/fra en DK server.
Men skal køre automatisk - eks. hvert 10 min over flere dage - og løbende aflevere Up/Down reslutatet i en form af en log fil og/eller statistik visning (skal kunne gemmes).

Evt. 'usynligt' via en kommandolinie løsning, som så kunne køre rundt i en Loop...

Meget gerne som et 'StandAlone' program, som ikke kræver en instalation ell. lign.

Det jeg foreløbig har set/fundet er baseret på en Linux/... løsning - jeg ønsker det under M$ Windows (XP, Vista, WIN7, W2003 Server, Win2008 Server...)

Hvad ka' I byde på ?
Avatar billede Druesukker Nybegynder
12. februar 2011 - 19:52 #1
Hvis du har lidt tid til at sætte dig ind i det kan dette link hjælpe dig:
http://www.autohotkey.com/
12. februar 2011 - 20:54 #2
.. jo jo - men jeg skal logge reslutatet i en løbende fil...
Avatar billede Druesukker Nybegynder
13. februar 2011 - 18:53 #3
Åh ja det overvejede jeg ikke. Det var heller ikke meningen at jeg ville give svar, bare kommentere....
13. februar 2011 - 19:12 #4
Måske skulle man overveje et eller andet hjemmelavet alá:

LOOP:
Start timér
FTP / Download en 500Mb FIL fra et kendt DK sted
Stop timér -> Logfil
Start timér
FTP / Upload en 500Mb FIL til et kendt DK sted
Stop timér -> Logfil
Vent ~10 min.
Goto LOOP:

Det kunne jo være en 'nogen' allerede har noget i den retning ?
15. februar 2011 - 18:29 #5
... denne tråd er vist ved at 'dø' ?

Skal bruges til at vise en slags statistik over Internet "hastigheden" målt hos mig med eks. 30 interval over en hel uge...
19. februar 2011 - 21:23 #6
Ping...
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
20. februar 2011 - 13:27 #7
Måske bruge www.speedtest.net i stedet for, giver mere info, så som ping, upload og download og så kan du se en historik over dine tests, med dato og resultater.

Hvordan med det automatiske, det ved jeg ikke.
20. februar 2011 - 17:43 #8
... jeg har set på de flest inden/udenlandske sider, som kan noget i den retning. Men stadig ikke automatisk... Jeg synes ikke det er sjovt er manuelt skulle trykke [START Test] hver 30 min døgnet rundt i ~1 uge samt notere sig reslutatet *G* ...
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. februar 2011 - 00:53 #9
Ved ikke om du kan eksportere resultaterne fra speedtest.
Men da der er et par servere i danmark, så er det bare det automatiske der er problemet, bortset fra det, så ja, bliver noget langhåret.
21. februar 2011 - 06:53 #10
... burde ikke være så 'langhåret. ? Mærkelig nok er der - tilsyneladende - ikke noget som har banket noget sammen her ?
Der er tilhvertifald ikke offentliggjort... (Google) ...
25. januar 2012 - 09:00 #11
Set i anden tråd ->

http://80.197.152.11/ftptest.html
04. januar 2013 - 12:04 #12