Avatar billede mlunde Nybegynder
11. februar 2011 - 23:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til fhv. simpel HTML

Hej.
Jeg er i gang med at lave flg. side:
http://jord-id.dk/JordID/index.htm

Mit problem kan defineres ret kort. Jeg kan ikke fjerne div-footer uden at den skærer det meste af wrapperen væk, således, at wrapperen stopper lige under den vandrette menu.

Er der nogle der kan løse det?
Det er muligt at se både index.htm-filen og CSS-filen :)
Avatar billede chrisjon Nybegynder
12. februar 2011 - 03:56 #1
Well, hvis du vil fjerne <div footer> så kan du tilføje

display:table;

til div.wrapper i dit css.
Avatar billede mlunde Nybegynder
12. februar 2011 - 08:11 #2
Hvorfor kan jeg ikke bare fjerne footer helt?
Avatar billede tjens Nybegynder
12. februar 2011 - 10:10 #3
#2
Det er fordi du har float:left elementer lige over din footer, og css til footer indeholder den vigtige clear: left; som annullerer floaten.

Hvis du ikke vil droppe float i hovedsektionen (og dermed skulle skrive flere andre css-ting om), er det nemmeste at lade footer forblive i HTML og lade den være tom.
Avatar billede mlunde Nybegynder
12. februar 2011 - 14:03 #4
Hej.
Jeg prøvede at fjerne alt float og clear, og det hjalp ikke så meget.
Nu har jeg sat float:left tilbage på de tre elementer og så fjernet footeren, så hvis I går ind på hjemmesiden nu, så kan I se hvad der sker.
Jeg vil IKKE have footer-elementet med. Nogle der kan se løsningen?
Avatar billede chrisjon Nybegynder
12. februar 2011 - 15:09 #5
Har lige skrevet at du med min metode kan fjerne den DIV footer helt, også tilføje display:table; til din div.wrapper i css
Avatar billede mlunde Nybegynder
12. februar 2011 - 18:08 #6
Mange tak. Det gav mig ikke den præcise løsning, men det udløste vejen til det. Så mange tak :)
Avatar billede chrisjon Nybegynder
13. februar 2011 - 02:47 #7
ye, var ikke helt sikker på hvor du ville hen, men display:table bliver du glad for i fremtiden :=) eller display:table-cell evt.