Avatar billede lotteslj Nybegynder
11. februar 2011 - 15:46 Der er 15 kommentarer

Internetopkobling

Har en MSI Wind 200, som indtil idag fint har kunne komme på det trådløse net.

Nu skriver den (når jeg vil holder makøren over ikonet for internetforbindelse nederst højre hjørne) "ikke tilsluttet, Der er ingen forbindelse tilgængelig"

Jeg har tjekket at det trådløse net er slået til.

What to do?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2011 - 16:21 #1
Prøvet og deaktivere og så aktivere netkortet igen?
Avatar billede lotteslj Nybegynder
11. februar 2011 - 16:33 #2
Når du siger netkort - er det så det trådløse net du mener? for det har jeg gjort et par gange nu..

... og virker stadig ikke...
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2011 - 16:43 #3
ja oki, hvilket netkort er der i pcen?
Avatar billede lotteslj Nybegynder
11. februar 2011 - 18:08 #4
Øhh bom bom - er der et sted hvor jeg kan se det? Er total lost i det her computer-værk der rækker meget mere ud over tænd/sluk..

har lige prøvet med et kabel i, og så virker den...
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2011 - 20:00 #5
ind i kontrolpanel -> administration -> computeradministration og så enhedshåndtering og derefter netværkskort og så skriver du det der står der:)
Avatar billede lotteslj Nybegynder
11. februar 2011 - 20:41 #6
Tak...

ok, der er 3 forskellige..

- 802,11bgn 1T1R Mini Card Wireless Adapter
- Kort til Microsoft-miniport til virtuel trådløs kommunikation
- Realtek PCIe GBE Family Controller
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2011 - 21:10 #7
Er det Windows xp, vista eller 7 du har på pcen? Og er det 32 eller 64 bit?
Avatar billede lotteslj Nybegynder
11. februar 2011 - 21:21 #8
Det er windows 7..

Sender lige linket til min computer, så kan du læse de forskellige oplysninger - vist nemmere end jeg skal guides til at finde dem :)

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3412
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2011 - 21:32 #9
okay, her er driverne: http://global.msi.eu/index.php?func=nbdriver&maincat_no=135&prod_no=1877&driver_os_no=1#os

Der er dog 2 wireless drivers men den ene burde passe hvis det øverste link fejler er der her til de 2 drivere du skal fokusere på, du må godt hente de andre hvis du vil opdatere hele dit system hvis det mangler det:)

http://download1.msi.com/files/downloads/nb_drivers/wl/wl_68906891_3.1.8.1_w700.zip

eller

http://download1.msi.com/files/downloads/nb_drivers/wl/wl_shirleypeak_13.0.0.107_w700.zip
Avatar billede lotteslj Nybegynder
11. februar 2011 - 21:42 #10
Super - så jeg går ind ¨på den øverste og downloader den der Wireless Lan til msi ikke?

Og hvis det ikke virker, kan jeg prøve de 2 nederste?

Vil bare lige være helt sikker inden jeg begynder på noget..
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2011 - 21:45 #11
den øverste henviser til ALLE driverne du skal bruge til din pc de 2 nederste er specifikke til dit trådløse netkort :)
Avatar billede lotteslj Nybegynder
11. februar 2011 - 22:12 #12
Øv øv, det virker desværre stadig ikke..
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2011 - 22:45 #13
Okay:S Men så må det være fordi du har deaktiveret trådløs manuelt dvs en knap eller 2 på pcen evt tastaturet.. Du kan evt kigge i manuellen der fulgte med til din bærbar og tjekke i den
Avatar billede lotteslj Nybegynder
12. februar 2011 - 10:04 #14
Har jeg tjekket - den er aktiveret..
Avatar billede Blueeyez Mester
12. februar 2011 - 10:07 #15
okay, prøv og deaktiver den der og så aktiver den.. kan være knappen er skrøbelig det problem er der med min i hvertfald den reagerer lidt for sløset eller lidt for hurtigt en af grundende til jeg antager det kan være der problemet ligger;) Men kan du se nogle netværkssteder når du tjekker efter trådløse?