Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
11. februar 2011 - 11:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

session_register fejler

Hej Håber i kan hjælpe er ved at springe i luften

$sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE username='$username' and password='$password'";
$result=mysql_query($sql);
$row=mysql_fetch_array($result);
$businessname=$row['businessname'];

session_register("businessname");

Jeg har dette kode som ikke virker, session_register ligger ikke $businessname in i sit register.

men jeg kan godt lave en echo $businessname og få det frem jeg leder efter.

har søgt og søgt uden held, håber i kan hjælpe
Avatar billede repox Seniormester
11. februar 2011 - 11:31 #1
Det er også en forældet metode at gøre det på; og har du session_start() med?
<?php
session_start();
$sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE username='$username' and password='$password'";
$result=mysql_query($sql);
$row=mysql_fetch_array($result);
$businessname=$row['businessname'];

$_SESSION["businessname"] = $businessname;
Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
11. februar 2011 - 11:39 #2
ja det har jeg på næste side hvor den ikke kunne være mere lige glad. er der en nyere og mere smart måde
Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
11. februar 2011 - 11:44 #3
det lyder forkert når jeg læser dette. i må ikke se den negativt.
Avatar billede repox Seniormester
11. februar 2011 - 11:45 #4
Du skal også have session_start() på den side du sætter din session...
Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
11. februar 2011 - 12:10 #5
<?php
ob_start();
include '75633.php';

$tbl_name="firms";
mysql_select_db('tomic_dk', $con)or die("cannot select DB");

$username=$_POST['username'];
$password=$_POST['password'];

$username = stripslashes($username);
$password = stripslashes($password);
$username = mysql_real_escape_string($username);
$password = mysql_real_escape_string($password);

$sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE username='$username' and password='$password'";
$result=mysql_query($sql);
$count=mysql_num_rows($result);
if($count==1){

session_register("username");
session_register("password");

header("location:task.php");

}
else {
echo "Wrong Username or Password";
}
ob_end_flush();
?>

dette kode fungere fint, men jeg vil gerne have den trækker "businessname" ud af tablen firm og sætter den ind i en session_register før den går vider til task.php
Avatar billede repox Seniormester
11. februar 2011 - 12:39 #6
Du bruger ikke session_start() og session_register() er forældet.
Du skal have session_start() med på de sider du vil manipulere sessions i.

session_register() er forældet, du skal bruge $_SESSION["session_navn"] = "indhold";

Læs eventuelt den artikel jeg har skrevet om det: http://err0r.dk/articles/read/sessions_for_begyndere
Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
11. februar 2011 - 12:41 #7
det virker nu, bare mig den koger og ikke læser svar rigtigt, repox hvis du laver et svar for du points.

MANGE TAK, du har lige reddet en mac fra døden :D
Avatar billede repox Seniormester
11. februar 2011 - 12:45 #8
Du fik et svar her :)