Avatar billede bljensen Nybegynder
09. februar 2011 - 21:42 Der er 2 kommentarer

Batch - kopier - tilføj tid og læg i dato-mappe

Jeg har fået mig en "lille" opgave hvortil en .bat -fil er ønskelig;

...

Source:
En mappe med diverse undermapper (variabelt antal)
I disse undermapper lægges fra ekstern side et antal .tif -filer

Disse .tif skal jeg have løftet, og kopieret til to destinationer;
1. dest: med oprindeligt filnavn
2. dest: tilføjet tidspunkt (time_minut_sekund_millisekund_) før oprindeligt filnavn.

Destination 1:
Regulær mappe

Destination 2:
Her skal for hver dag/dato automatisk oprettes en mappe med navn i datoformat (YYYY-MM-DD), og de omdøbte filer skal så placeres heri (efter korrekt dato, naturligvis)

Yderligere:
Source -undermapperne skal nu slettes - men *kun* hvis de stadig er tomme.
(De relevante mapper kan identificeres med "*00*.XSM")

...

Al hjælp til denne opgave er stor hjælp :-)
pft,
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
09. februar 2011 - 21:47 #1
Jeg tvivler på at bat filer vil være den optimale løsning.

Jeg vil anbefale dig at kigge på VBscript i stedet
Avatar billede tjens Nybegynder
09. februar 2011 - 22:53 #2
Jeg har tidligere lavet et script, der finder filer, og flytter eller kopierer til en ny folder med dato i navnet.

http://www.eksperten.dk/spm/923469

Det er godt nok et script med skærmbillede, der viser de fundne filer inden man starter kopieringen/flytningen.

Hvis det skal være batch, er jeg enig med #1 i at det skal være vbscript.
Mit script bruger FileSystemObject til det hele, og kan derfor nemt skrives om til VBscript.
Der er masser af dokumentation og eksempler hvis du googler på "FileSystemObject"