Avatar billede Brogaard-Larsen Nybegynder
08. februar 2011 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel Sammen sætning af 2 felter med ikke samme formatering af skrift

Hej

Jeg har 3 felter i Excel med hver sin tekst på Dansk, Engelsk & Tysk, og noget af det tekst står med sænket skrift. Felt A, B & C
An´på hvilken sprog der er valgt, står resultatet i et felt. (Ved hjælp af en formel)D

Det virker også fint, for uden al´ teksten bliver med normal skrift, og den glemmer at noget af den var sænket.
Jeg ville gerne have, den til at tager den sænkede skrift med over i resultatet.

Eller

Jeg kunne godt tænke mig, at sammensætte 2 felter i excel med 2 forskellige "skrift formateringer".

Dvs.
Fx har jeg stående i det ene felt.
Type
Og i det andet felt
Max (Hvor max er med lille skrift(Sænket type))

Så når det det bliver sat sammen står der Type Max, hvor Type er med normal skrift og Max med lille skrift. (Sænket type)

En der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede Thyge Nybegynder
08. februar 2011 - 16:01 #1
Hej,

Så vidt jeg ved er der kun mulighed for at klare den med en makro.

Hvis du vil have den samlede tekst i fx celle A1 og du har "TYPE" i B1 og "MAX" i C1 kan du bruge nedenstående funktion:

    Range("A1").Value = Range("B1").Value & " " & Range("C1").Value
    Range("A1").Characters(Len(Range("B1")) + 1, Len(Range("C1")) + 1).Font.Subscript = True

Du kan selvfølgelig bare tilpasse den til dine ark og den nødvendige funktion.
Avatar billede Thyge Nybegynder
12. februar 2011 - 00:41 #2
er du kommet videre med det??
Avatar billede Brogaard-Larsen Nybegynder
18. februar 2011 - 08:33 #3
Hejsa C_Thyge

Har været hængt lidt op, men har lige prøvet det, det viker :-)
Super, Mange tak for hjælpen.

Vdr. pointgivning givning har jeg ikke styr på, så hvis du skal have dem, skal du lige skrive hvordan jeg skal gøre det, men mindre der kommer et eller andet frem når jeg trykker Opret. ;-)
Avatar billede Brogaard-Larsen Nybegynder
18. februar 2011 - 08:38 #4
Hej
Der fik jeg vist gjort noget forkert, tror jeg selv fik point, det var ikke mening. Der kom en box frem mht til point givning og jeg troede at jeg ville tildele dig dem, men det lykkes ikke :-(
Avatar billede Thyge Nybegynder
18. februar 2011 - 13:51 #5
Det er bare helt i orden :) god weekend