Avatar billede hanshatteland Nybegynder
07. februar 2011 - 11:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Navngiv trådløst internet og sæt kode på.

Jeg har været nødt til at resette min router, og nu kan jeg ikke finde ud af at navngive mit internet og sætte kode på. Min router er en zyxel P660R (PG), men det er ikke en trådløs router. Signalet sendes af en trådløs d-link-router, som jeg havde i forvejen, da jeg bestilte mit internet. Jeg trykkede reset på d-link-routeren.
Håber, der er nogen, der kan hjælpe :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 11:57 #1
du skal ind på dlink (typisk med browser til 192.168.0.1)
og i den skal du opsætte wlan SSID (navnet) og kryptering.
Avatar billede hanshatteland Nybegynder
07. februar 2011 - 12:24 #2
Jeg kan ikke komme ind på d-link-siden. Er det noget med, at kablerne skal sidde direkte i min computer? som det er nu har jeg stik fra routeren (zyxel) til routeren (d-link) som så sender den trådløse forbindelse. Men folk rundt omkring på nettet skriver, at man skal sætte kabel mellem router og computer. Men det virker ikke for mig.
Avatar billede hanshatteland Nybegynder
07. februar 2011 - 13:03 #3
Jeg har fundet frem til, at man på en eller anden måde skal have alle tre enheder sat sammen - altså skal selve routeren (zyxel) forbindes til den trådløse enhed, som så forbindes til computeren via et andet netkabel. Problemet er, at der kun er en indgang til netkabler i begge enheder - det er noget virkelig gammelt udstyr.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 17:33 #4
du kan sætte et kabel mellem d-link og pc - og glemme alt om internettet - det er det trådløse, du skal have til at virke.
Så start browser, og kan login-siden, og sæt det trådløse op på både d-link og egenskaber for trådløs kort på pc - derefter slukker du pc og d-link, kobler dem fra hinanden, kobler router og d-link sammen, og starter - så skal du kunne køre.
Avatar billede hanshatteland Nybegynder
08. februar 2011 - 14:16 #5
Tak Claes57, det lykkedes! Efter at have forbundet computeren med d-link routeren og logget ind på menuen, måtte jeg dog koble dem fra hinanden og sætte internettet til for at kunne navigere i menuen, men det lykkedes efter noget tid.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2011 - 18:30 #6
jeg gætter på, at du ønsker et mere brugervenligt udstyr til næste jul... ;)
bare accepter dit eget svar, og luk.