Avatar billede badal Nybegynder
06. februar 2011 - 22:41 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Seneste fil i en mappe

Jeg skal hente den seneste fil i en mappe. Jeg bruger .NET 2.0 og benytter denne kode:

DirectoryInfo di = new DirectoryInfo("c:\temp");
return di.GetFiles();

Men hvordan får jeg fat i kun den seneste oprettede fil i mappen?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. februar 2011 - 22:50 #1
http://stackoverflow.com/questions/1179970/c-find-most-recent-file-in-dir

Har nogle forskellige løsninger. Nogle med LINQ og andre uden.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2011 - 00:47 #2
Hvis det virkeligt er .NET 2.0 (altså VS 2005), så er LINQ ikke en mulighed.

Der er også et eksempel på det i linket.

Jeg ville dog nok korte den metode lidt ned til:

        public static FileInfo GetLastUpdatedFileInDirectory(DirectoryInfo di)
        {
            FileInfo res = null;;
            foreach(FileInfo fi in di.GetFiles())
            {
                if(res == null || res.LastWriteTime < fi.LastWriteTime)
                {
                    res = fi;
                }
            return res;
        }
Avatar billede badal Nybegynder
08. februar 2011 - 10:21 #3
Jeg kunne bruge løsninger.

Arne .. kan du komme med et svar også så giver jeg point til jer begge.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2011 - 16:13 #4
OK

men koden er nu ikke fundamental anderledes end det i SO linket