Avatar billede krohn Praktikant
05. februar 2011 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

V host på Xampp

Jeg mangler et step by step eksempel på hvordan jeg får virtiual hosts til at virke på Xampp.Skal bruge flere domæner på samme IP
Har før kun arbejdet med IIS.
Kan godt få "main" side til at virke, men ikke nummer 2 eller 3?
Som jeg forstår det skal første "virtual host" være det første side, og der efter kommer de andre.
Jeg er ikke ved serveren lige pt, men hvis i kan vise mig hvordan man får det til så et 11 ½ barn kan forstå det vil jeg være taknemlig..
PS. Er der et adon/script der gør at man kan administrere xampp f.eks. via en web interface til at sætte nye sites op, så man ikke skal rette i Vhost hvergang?
Avatar billede servais Nybegynder
05. februar 2011 - 22:18 #1
Hej Krohn,

Der findes en step-by-step guide her:
http://ailoo.net/2008/07/set-up-multiple-virtual-hosts-on-xampp-for-windows/
Jeg har selv gjort det på WAMP, og det ser sådan ud for hver domæne der skal peje til hvilken mappe:
"<VirtualHost *:80>
ServerName www.ditdomæne.dk
ServerAlias ditdomæne.dk ditdomæne
DocumentRoot C:/wamp/www/ditdomæne
ErrorLog "C:/wamp/www/ditdomæne/logs/error.log"
CustomLog "C:/wamp/www/ditdomæne/logs/access.log" common
</VirtualHost>"
Dette ændrer/sætter du selvfølgelig ind i Apache indstillingerne, typisk under Apache -> Conf -> Extra -> httpd-vhosts.conf

Der findes forskellige kontrolpaneler, eksempelvis zpanel, cpanel osv. men er lidt i tvivl om de virker med Xampp.
Avatar billede krohn Praktikant
15. marts 2011 - 00:08 #2
Er vist tid at lukke her.. Smider du et svar?
Avatar billede krohn Praktikant
15. marts 2011 - 00:10 #3
:) Så ikke du havde gjort det.. Takker