Avatar billede ewax Nybegynder
05. februar 2011 - 13:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

php sql - Slet alle indlæg over post 300

Hey, jeg har lidt problemer med at regne den smarteste måde at lave følgende script ud på

Vil gerne lave et script der gemmer hvilke sider folk kigger på når de er på min webside

Men vil kun gemme de 300 nyeste

Hvordan får jeg på den mest fornuftige måde lavet et der gemmer et id, ip, tid/dato i min database og sletter alle poster over 300, så den kun beholder de nyeste 300

Mvh michael
Avatar billede mediman Nybegynder
05. februar 2011 - 13:13 #1
$store_num = 300;

$dbconn = mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass);

mysql_select_db($dbname,$dbconn);

mysql_query("DELETE FROM tablename WHERE id <= ".mysql_insert_id($dbconn)-$store_num),$dbconn);
Avatar billede danco Nybegynder
05. februar 2011 - 13:16 #2
Altså for mig lyder det som en enkelt tabel i din eksisterende database med de attributter du selv nævner her. Så ville jeg vælge at gøre brug af et cron-job script som eksekverer en SQL kommando på det tidspunkt hvor du har allermest trafik på din side

antal tupler: SELECT count(id) FROM *tabel-navn*
DELETE FROM *tabel-navn* WHERE id < tupler-300

Jeg ved ikke om ovenstående SQL kommando er gyldig men det bør give dig en idé om min tankegang.
Avatar billede nissen2630 Novice
05. februar 2011 - 13:22 #3
Var det ikke en ide at se lidt på denne liste : http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ewax

Hvis du er i tvivl om hvordan man afslutter sine spørgsmål bør du læse : http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede mediman Nybegynder
11. februar 2011 - 07:53 #4
evax, kommer du med en tilbagemelding?
Avatar billede ewax Nybegynder
04. april 2011 - 23:22 #5
Har løst problemet nu, kan ikke bruge den til noget mediman, den sletter jo bare dem med id over 300.. da id er unikt bliver det hele tiden større jo

lavede bare en counter der slettede alle over 300 hver gang der blev oprettet et nyt

nissen2630 pas dit eget..