Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2011 - 19:09 Der er 5 kommentarer

Hjælp til online system

Hej.

jeg har lige lave en hjemmeside sammen med en ven og vi har fået lavet log ind system er der nogle som kan hjælp mig med at lave sådan side eller hvad man kalde det hvor man kan se andre bruger som er online på siden.
Avatar billede Dal7400 Nybegynder
04. februar 2011 - 19:44 #1
Hej,

Dette kan jeg hjælpe jer med. I er velkommen tl at kigge forbi www.cetadesign.dk

Eller kontakte mig direkte på admin@cetadesign.com - så giver jeg gerne et godt tilbud.

MVH

Morten Dal
www.cetadesign.dk
www.tk-datateam.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2011 - 20:41 #2
kort tid på systemet - og det kan ikke laves i 1:1 tid - der vil altid være et tab mht dem, der lukker browser uden at logge af.
Avatar billede repox Seniormester
04. februar 2011 - 20:44 #3
Jamen, jeg synes det er noget svineri som #1 har gang i - og i strid med de brugerbetingelser som han har accepteret ved oprettelsen af sin bruger - så jeg vil med glæde tilbyde at gøre det gratis.

Måske en god start ville være hvis vi kunne få at vide hvordan jeres brugersystem virker?
Avatar billede decoon Nybegynder
05. februar 2011 - 00:27 #4
Tilskriv en tid dato til brugerne ved refresh, og loop så alle der er inden for en 15 minutters tidsgrænse. En mulig løsning..
Avatar billede cronaldo Nybegynder
06. februar 2011 - 15:06 #5
Jeg ved ikke hvorfor, men en "programmør", der forsøger at lede jer ind på en side med en internal server error bør nok få en eller anden lampe til at lyse.

I forlængelse af #3 vil jeg også med glæde være behjælpelig.

Men som #4 siger er det noget med, at I i toppen af hver side sætter en mysql-kode, der opdaterer et felt i databasen.

Dernæst laver I den pågældende side, hvor I looper jer igennem alle forekomster, der er mindre end 300 sekunder gamle (næppe mange holder en "pause" fra siden i 5 minutter). Det giver selvfølgelig et lille delay, men det er den smarteste måde at gøre det på :-)