Avatar billede weisel Nybegynder
03. februar 2011 - 23:05 Der er 7 kommentarer

Task bag java

Hej alle sammen

Jeg sidder og skal lave en Task bag applikation hvoraf jeg har brug for noget hjælp, er der nogen som har et link til hvor jeg kan se et eksempel, eller nogen som måske har lavet det før ?

Håber i kan hjælpe ! :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2011 - 23:22 #1
Nogle specielle krav eller er der bare en thread pool som skal eksekvere tasks?

Og skal du selv lave det hele eller kan du bruge noget af det indbyggede?
Avatar billede weisel Nybegynder
03. februar 2011 - 23:24 #2
Bare en thread pool som skal eksekvere en task ( finde primenumbers) :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2011 - 23:29 #3
Check tingene i java.util.concurrent !

Se nederst http://www.eksperten.dk/guide/27 for et eksempel.
Avatar billede weisel Nybegynder
03. februar 2011 - 23:31 #4
tak - har du et link til noget omkring implemention omkring task bag ( master - worker realtion). ? :)
Avatar billede weisel Nybegynder
03. februar 2011 - 23:44 #5
Har bare ikke kunnet finde en eneste side hvoraf taskbag via Java RMI er implementeret. Dvs. Hvoraf jeg kan finde source kode og forklaringer.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2011 - 23:52 #6
RMI? Skal det være en løsning distribueret på flere computere?
Avatar billede weisel Nybegynder
03. februar 2011 - 23:56 #7
Det skal egentlig bare fungere sådan:

3 klasser:

TaskMaster

Taskmaster klassen skal håndtere input fra console. Input er bestående i en opgave (i dettte tilfælde. - udregning af primtal fra X til Y.).

Derudover hiver Taskmaster resultater ud af taskbag.

Opgaven deles op i "sub-dele" . og kommer i taskbag

TaskBag

TaskBag har alle sub-dele af opgaven i et index og resultater af opgaver.

TaskWorker

Hiver opgaver("sub-dele"). ud af Taskbag og udfører opgaven. returnerer resultat til Taskbag.

Håber det giver lidt mere mening nu :)