Avatar billede bavingo Nybegynder
03. februar 2011 - 22:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CodeIgniter loade view via library

Jeg ved ikke om jeg gør det rigtigt, men da jeg ikke ved bedre er det løsningen jeg har valgt at bruge indtil videre.

Jeg vil gerne via mit library, loade et view, som så skal inkluderes ind i min controller, med view og det hele.

Lidt kode så det min forklaring giver lidt mening:

<?php
class pagecontent
{

    function out_content()
    {
        $ci =& get_instance();

        $ci->load->view('blog');

    }

Avatar billede repox Seniormester
03. februar 2011 - 22:33 #1
Det er helt forkert det du gør.
Det eneste der skal loade views er dine controllere.

Din controller indlæser dit library, din controller henter de nødvendige oplysninger til dit library og du videreleverer dem derefter til dit view gennem controlleren...
Avatar billede bavingo Nybegynder
03. februar 2011 - 22:44 #2
Jamen, hvad så hvis jeg vil lave noget modul baseret. Hvad ville være den bedste måde at gøre det på i MVC?
Avatar billede repox Seniormester
03. februar 2011 - 23:00 #3
Det er et meget bredt spørgsmål.
Det bedste ville være at tilbyde det som en application i CI - IMO.

Hvis det er CI 2.0.0 du bruger er der også muligheden for third_party delen som application packages - det kan du læse meget mere om her: http://codeigniter.com/user_guide/libraries/loader.html
Avatar billede bavingo Nybegynder
03. februar 2011 - 23:08 #4
Ok, det vil jeg gå mere i dybden med. Smid i svar, så kaster jeg nogle points den anden vej.
Avatar billede repox Seniormester
04. februar 2011 - 09:31 #5
Du fik et svar her - og spørg endelig igen, hvis der er noget; CI er lige mig.. :)
Avatar billede bavingo Nybegynder
04. februar 2011 - 10:09 #6
Lyder rigtig godt, er først lige kommet igang med det og lige nu ved jeg ikke om det begrænser mig eller udvider min horisont :)
Avatar billede repox Seniormester
04. februar 2011 - 10:30 #7
Det afhænger nok - af hvordan man ser på det :)Nogen kan lide CI - andre kan ikke...

Hvis det har interesse kan jeg fortælle dig at CI er grundlaget for MojoMotor http://mojomotor.com samt ExpressionEngine http://expressionengine.com
Avatar billede bavingo Nybegynder
04. februar 2011 - 10:46 #8
Okay imponerende, må hellere se at få fingrene ned i den beskidte muld :D