Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
03. februar 2011 - 11:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apache server - stien til serveren?

Hej eksperter

Jeg er rimelig ny ang. linux, men har dog fået sat en apache server med php og myscl op, og har testet den i browseren og den virker som den skal. Men mit problem er jeg ikke kan finde stien til min apache server, det jeg mener er jeg godt vil ind til den index fil i serveren, som der kommer frem i browseren hvor der står "It works"?

MVH Christian
Avatar billede bedt Nybegynder
03. februar 2011 - 11:30 #1
Hej Christian

Prøv at kig i:

/var/www
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
03. februar 2011 - 11:34 #2
Tak for svaret bedt, jeg havde lige fundet den selv da jeg så lige ville gå ind og skrive jeg havde fundet den. Men tak for hjælpen og læg et svar alligevel (:
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
03. februar 2011 - 11:37 #3
Men bedt, måske kan du hjælpe mig med en anden lille ting?

Hvorfor kan jeg ikke oprette en mappe inde i /var/www, jeg kan heller ikke flytte andre html filer ind?
Avatar billede bedt Nybegynder
03. februar 2011 - 16:09 #4
Ok. :)

/var/www er ejet af root, derfor skal du bruge root-rettigheder for at kopiere til eller lave ting i mappen.

Alt efter hvilken distribution du benytter, skal du enten logge ind som root, eller bruge "sudo" efterfulgt af den kommando du vil bruge.

Eksempel:

sudo mkdir /var/www/website (for at lave en mappe i apache roden.)

Du skal så bruge adgangskoden på din egen bruger.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
03. februar 2011 - 17:00 #5
Okej tak for hjælpen (: