Avatar billede kantoraza Nybegynder
03. februar 2011 - 00:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hente variabels indhold

Hej!

Jeg er ved at lave en side, hvor man skal betale 100 kroner for et medlemsskab.

Man opretter sig som bruger først. Det lagrer jeg i en mysql database.

Derefter har jeg lavet en knap med paypal.com som hedder "buy now". Her kommer mit lille problem. Når betalingen er udført har jeg valgt at paypal skal redirecte tilbage til siden "succes.php".

I avancerede oplysninger har jeg skrevet: betalt = 1

Spørgsmålet er nu HVORDAN jeg får hevet denne værdi af variablen "betalt" frem, så jeg kan være sikker på der er betalt, og brugeren ikke bare er gået uden om paypal?
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2011 - 08:37 #1
Måske du skulle overveje:

https://www.paypal.com/ipn

Dermed sker det ikke bare, at en bruger efterfølgende kan trykke sig til siden paypal?betalt=1.

Så er det paypal der trigger en side, hvilket jeg gætter på sættes op med et brugernavn og kodeord.

Og i den forbindelse, kan du evt. kigge på dette projekt: http://paypal.sourceforge.net/
Avatar billede kantoraza Nybegynder
03. februar 2011 - 12:49 #2
Synes det ser kanon ud, men det kræver lidt flere skills end jeg lige har som programmør ;)

Den dér "betalt" variabel sendes vel som POST. Kan jeg så ikke bare hente den med én linjes kode?
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2011 - 12:52 #3
Jo.
Du kan hente den med:

$variabel = $_GET['betalt'];
og hvis den sendes som POST, hvilket jeg dog ikke tror, så:
$variabel = $_POST['betalt'];

Dog giver det så netop problemet, at kalder jeg bare din side, lige inden betaling:

side.inden.betaling.php
og efterfølgende selv skriver:
side.efter.betaling.php?betalt=1

Så vil dit system se det som jeg har betalt.

Så ved faktisk ikke hvordan Paypal sikrer disse ting.
Men der må stå noget i deres doc.
Avatar billede kantoraza Nybegynder
07. februar 2011 - 14:21 #4
Mange tak! jeg fik det til at virke.

Smid lige et svar så du kan få dine point.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. februar 2011 - 14:38 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. februar 2011 - 14:38 #6
Hvordan fik du det så til at spille ?
Avatar billede kantoraza Nybegynder
07. februar 2011 - 15:19 #7
Løsningen fra din første tråd :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. februar 2011 - 15:46 #8
Takker for point.

Er det sikkert nok ?