Avatar billede GDFahrenheit Nybegynder
02. februar 2011 - 17:58 Der er 7 kommentarer

Licensfrit internet

Er lige flyttet og har ingen intentioner om at anskaffe mig et TV.

I følge loven kan jeg kun slippe for at betale licens til DR hvis jeg har en internetforbindelse der er langsommere end 256 Kbit/s.

Har lige ringet til Telenor, og de kan eller vil ikke levere licensfrit internet.

Q: Nogen der ved hvor jeg kan få internet med en hastighed under 256 Kbit/s henne (KBH)?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. februar 2011 - 18:03 #1
Jeg tror ikke det er muligt og få så lav en internet forbindelse mere..
Avatar billede GDFahrenheit Nybegynder
02. februar 2011 - 18:10 #2
Så reelt set ingen mulighed for at fravælge DR Licens hvis man samtidig gerne vil være på nettet... :-(
Avatar billede Vandreren Novice
02. februar 2011 - 18:22 #3
En gammeldags "dial up"-forbindelse med telefonmodem er langsommere end 256 Kbit/s.

DR Licens er en form for ekstra skat; det er ikke meningen at ret mange skal kunne undgå at betale den.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. februar 2011 - 18:27 #4
mht. offentlige tilbud så tror jeg ikke, men du kan jo ringe til div og spørge :) Her er en hurtig liste..

Mobilt bredbånd:
Telmore
Oister
TDC
fullrate
CBBMobil
M1
Telia

Det er nok der chancerne for at få en så lav intenret forbindelse er ellers er der mht. bredbånd.

TDC
Fullrate
Telia
dansk bredbaand

Men som skrevet så foregår det ikke offentligt og mht. bredbåndsforbindelse så er det laveste jeg kan se 2 Mbit men du kan jo få en ven til og købe og betale for en dongle og så kan du blot bruge den men betale via den person ;) DR's licens er ik nem og gå udenom og de har fået lavet det med lovgivning rigtigt godt så de ikke skal sætte blokering op for dig men du derimod skal opnå nogle krav og 256 Kbit/s er jo kun 25,6 KB/s hvilket var muligt for en del år siden men nu til dags er vi jo en del længere, men prøv og ring rundt til de internet udbydere og der er nok flere end jeg lige har skrevet :)
02. februar 2011 - 19:02 #5
... bare for en go' ordens skyld: DR Licens er en form for ekstra skat... - det er ikke DR som har bestemt det, men den nuværende regering...
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2011 - 19:26 #6
prøv at se, om ikke du kan lave et firma, og køre internet den vej - firmaer skal vel næppe betale tv-licens.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2011 - 18:16 #7