Avatar billede nissen2630 Novice
01. februar 2011 - 06:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med FindFileFirst og Next

Er der en der kan gennemskue hvad der er galt med følgende kode
Imports System.Runtime.InteropServices

Public Class PCopy

    Public Const MAX_PATH As Long = 260
    Private Const ERROR_NO_MORE_FILES As Long = 18&
    Private Const INVALID_HANDLE_VALUE As Short = -1
    Private Const FILE_ATTRIBUTE_ARCHIVE As Short = &H20
    Private Const FILE_ATTRIBUTE_DIRECTORY As Short = &H10
    Private Const FILE_ATTRIBUTE_HIDDEN As Short = &H2
    Private Const FILE_ATTRIBUTE_NORMAL As Short = &H80
    Private Const FILE_ATTRIBUTE_READONLY As Short = &H1
    Private Const FILE_ATTRIBUTE_SYSTEM As Short = &H4
    Private Const FILE_ATTRIBUTE_TEMPORARY As Short = &H100

    Private Structure FILETIME
        Dim dwLowDateTime As Long
        Dim dwHighDateTime As Long
    End Structure

    Private Structure WIN32_FIND_DATA
        Dim dwFileAttributes As Integer
        Dim ftCreationTime As FILETIME
        Dim ftLastAccessTime As FILETIME
        Dim ftLastWriteTime As FILETIME
        Dim nFileSizeHigh As Integer
        Dim nFileSizeLow As Integer
        Dim dwReserved0 As Integer
        Dim dwReserved1 As Integer
        <VBFixedString(MAX_PATH), System.Runtime.InteropServices.MarshalAs(System.Runtime.InteropServices.UnmanagedType.ByValTStr, SizeConst:=MAX_PATH)> Dim cFileName As String
        <VBFixedString(14), System.Runtime.InteropServices.MarshalAs(System.Runtime.InteropServices.UnmanagedType.ByValTStr, SizeConst:=14)> Dim cAlternate As String
    End Structure

    <DllImport("kernel32.dll", CharSet:=CharSet.Auto, SetLastError:=True)> _
    Public Shared Function CopyFile(ByVal src As String, ByVal dst As String, ByVal failIfExists As Boolean) As Boolean
    End Function
    <DllImport("kernel32.dll", CharSet:=CharSet.Auto)> _
    Private Shared Function FindFirstFile(ByVal lpFileName As String, ByRef lpFindFileData As WIN32_FIND_DATA) As IntPtr
    End Function
    <DllImport("kernel32.dll", CharSet:=CharSet.Auto)> _
    Private Shared Function FindNextFile(ByVal hFindFile As IntPtr, ByRef lpFindFileData As WIN32_FIND_DATA) As Boolean
    End Function
    <DllImport("kernel32.dll", CharSet:=CharSet.Auto)> _
    Private Shared Function FindClose(ByVal hFindFile As Long) As Long
    End Function

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
    End Sub

    Private Sub StartCopy_Button_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles StartCopy_Button.Click
        CopyDirectory("c:\Test\", "f:\test\", False)
  End Sub

    Sub CopyDirectory(ByVal SourcePath As String, ByVal DestPath As String, Optional ByVal Overwrite As Boolean = False)

        Dim fData As New WIN32_FIND_DATA
        Dim fHandel As IntPtr
        Dim fTime As FILETIME

        fHandel = FindFirstFile(SourcePath & "*.*", fData)
        Debug.Print (fData.cfilename)
        If fHandel <> INVALID_HANDLE_VALUE Then
            While FindNextFile(fHandel, fData) <> 0
                Debug.Print (fData.cfilename)
                fTime = fData.ftLastWriteTime
            End While
            FindClose(fHandel)
        Else
            Debug.Print("INVALID_HANDLE_VALUE")
        End If
    End Sub
End Class

Det eneste der fremkommer når jeg udskriver fData.cFilename er tomme linier og x.

Bruger VB 2008 Express og køre windows 7
Avatar billede nissen2630 Novice
01. februar 2011 - 06:39 #1
Skal lige tilføje at det skal være de DLL imports som jeg har beskrevet der skal bruges.

Det er de eneste der kan bruges i forbindelse med Volume Shadow Copy.
Avatar billede nissen2630 Novice
03. februar 2011 - 09:02 #2
Lukker.

Fandt ud af så meget at man skal rode med Unicode dekodning.

Projektet bliver lige lagt på hylden et stykke tid.