Avatar billede tdj89 Nybegynder
31. januar 2011 - 20:30 Der er 1 kommentar

Problemer med trådløst internet på stationær.

Sidder her på min Stationær, hvor det trådløse internet er begyndt at drille helt vildt.
Det er en brugt computer som jeg har købt af min far, og jeg har på fornæmelsen, at han har købt det billigste trådløse netværkskort, som han har kunne finde i Bilka. Det er et Realtek RTL 8185. Jeg har opdateret til den nyeste driver.

Problemet er, at det går ufattelig langsomt. Hvis jeg tager en hastighedstest, så kommer den op på 1,53Mbit, nogen gange kommer den op på 5Mbit. Men på min bærbare som jeg sidder med lige ved siden af, der kommer den op på 8,72Mbit.

Den stationære har signalstyrke på 50-60% og den bærbare har fuld signalstyrke

Ud fra dette kan jeg vel konkludere, at det ikke er internettet der er noget galt med?

Vil det hjælpe at købe et kort som dette http://www.computercity.dk/Products/Pro ... id=1459490 ??

Det skal lige siges, at jeg sidder på kontoret oven på, og routeren står i stuen, og jeg har ikke mulighed for at bruge kabel.
Avatar billede tdj89 Nybegynder
31. januar 2011 - 20:32 #1
Det skal lige siges, at det ikke er hver dag den stationære er langsom. Men især idag har den virkelig været umulig at bruge internettet på.