Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2011 - 15:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

.htaccess indstillinger

Hvordan får jeg en adresse til at stille sig selv videre til en udvidet adresse?

Altså lige meget om man skriver anakin.dk/opskrifter eller anakin.dk/opskrifter/index.php at så stilles man automatisk videre til anakin.dk/opskrifter/index.php?show=kat
Avatar billede euhp Nybegynder
02. februar 2011 - 14:17 #1
Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^opskrifter/([^/]+)/([^/]+).php /index.php?show=kat&option=$1 [NC]

---

Denne vil videresende ALLE links til php-filer til index.php?show=kat og med en mulighed for at filtrere søgning (via option parameteren).

Bemærk at hvis du laver en ny fil der hedder info.php i samme mappe, vil den OGSÅ omskrives til index.php - så kan du bruge parameteren til at bygge siden op med og evt. sætte endnu en parameter ($2)
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2011 - 21:42 #2
Kan jeg lægge denne her i roden af domænet eller skal jeg lave en ny for hver mappe der skal omdirigeres?

Der sker ingenting når jeg tilføjer dette:

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^opskrifter/([^/]+)/([^/]+).php /index.php?show=kat&option=$1 [NC]

Den ændrer ikke noget, lige meget om jeg gemmer den i roden eller i mappen opskrifter.
Avatar billede webweaver Praktikant
06. februar 2011 - 16:11 #3
Måske dette kan hjælpe dig,
http://www.eksperten.dk/spm/878672

Ikke det jeg roder mest med selv, men kan være at det kan fungere.

RedirectMatch 301 ^/opskrifter http://www.anakin.dk/opskrifter/index.php?show=kat
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2011 - 19:41 #4
Når jeg indtaster denne her i .htaccess

RedirectMatch 301 ^/links /links/index.php?show=kat

og lægger den i roden af domænet, får jeg denne fejl:

Firefox har opdaget at webstedet viderestiller forespørgslen til sig selv på en måde, der forhindrer den i nogensinde at blive færdig.
Avatar billede webweaver Praktikant
06. februar 2011 - 21:02 #5
Ja okay, det er tilsyneladende fordi at den kører den samme funktion igen og igen så .. Fordi "links" fremtræder i det nye link også.

Er det alle index filer på sitet det skal ske ved?

For så virker denne måske;
RedirectMatch 301 ^/index.php /index.php?show=kat

Er dog ikke testet. Ikke det jeg roder mest med.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2011 - 21:34 #6
øv, det virker heller ikke.

Hvad betyder ^ ?

Kan det være en indstilling hos min hotel udbyder?
Avatar billede euhp Nybegynder
07. februar 2011 - 13:04 #7
Prøv at lave selve din side om til side.php og så i stedet:

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^opskrifter/([^/]+)/([^/]+).php /side.php?show=kat&option=$1 [NC]
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 20:36 #8
Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^links/([^/]+)/([^/]+).php /index.php?show=kat&option=$1 [NC]

Det virker heller ikke - kan det være en indstilling hos hotel udbyderen?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2011 - 18:44 #9
intet af det virker