Avatar billede magic-mouse Novice
31. januar 2011 - 10:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med finpudsning af URL skriver

Jeg har et lille javascript som omskriver titlen på en webside til URL venlig.

eks.: Dette er en lille test.
bliver til: dette-er-en-lille-test

Mit problem er at hvis jeg skriver eks.
eks.: Dette er en test - 2.
blvier til: dette-er-en-test---2

Jeg kan ikke fjerne - med reg ex, da jeg så får detteerentest istedet.

Jeg ønsker derfor at _ og - skal skrives men der må kun findes 1-/_ efter hinanden.

Javascriptet vedlægges ved forspørgsel.
Avatar billede johny Nybegynder
31. januar 2011 - 10:41 #1
Nu ved jeg jo ikke hvordan du omskriver det til at starte med, for det kan jo også gøres med regex, men hvis du bare vil fikse tripple "-", så gøres det med en simpel replace:

"-{2,}", "-"
Avatar billede magic-mouse Novice
31. januar 2011 - 10:54 #2
Den ser sådan her ud. Kunne sikkert effektiviseres men den gør hvad den skal.

function makeLowercase(obj_from, obj_to) {

var characters=/[^A-Za-z_0-9_\s_-]/g;
var blankspace=/\s/g;

document.form1.txtPageName.value = document.form1.txtTitle.value.toLowerCase().replace(blankspace,"-").replace(characters,"");

}
Avatar billede johny Nybegynder
31. januar 2011 - 10:57 #3
ahh, så kan det bare gøres direkte i din originale kode:
.replace("(?:" + blankspace + ")+","-")
Avatar billede johny Nybegynder
31. januar 2011 - 10:59 #4
characters ville jeg personligt nok også ændre til [^\s\w-]
Avatar billede magic-mouse Novice
31. januar 2011 - 12:18 #5
Det virkede overhovedet ikke. Jeg har opsat 2 eksempler på min side. http://www.magic-mouse.net/title-test.aspx Eks. gør det den skal bortset fra hvis man anvender - så kommer de med.

Nummer 2 erstattes mellemrum ikke med det de skal.
Avatar billede johny Nybegynder
31. januar 2011 - 13:23 #6
Ah, my bad, er fordi jeg er vant til i C# at der ikke skal være specielle karakterer i starten / slutningen af en regex string.

Men sæt blankspace til "/\s+/g" i stedet, så skulle den være der.
Avatar billede johny Nybegynder
31. januar 2011 - 13:23 #7
(og drop det her '.replace("(?:" + blankspace + ")+","-")' )
Avatar billede magic-mouse Novice
31. januar 2011 - 13:57 #8
Hej har lavet en ny med dine korrigeringer.

Må sige at koden er en del finere nu.

Men indtaster man "Hello World - 2!" får man stadig "hello-world---2". Hvor ønsket resultat er "hello-world-2".
Avatar billede johny Nybegynder
31. januar 2011 - 14:09 #9
Ah, det er min fejl igen det her. :$ Må nok hellere lade være med at lave forhastede indlæg mens jeg er på arbejde en anden gang. :)

var blankspace=/[\s-]+/g;

Den skulle gøre det. "-" skal muligvis escapes "\-".
Avatar billede magic-mouse Novice
31. januar 2011 - 14:19 #10
Sådan ... du styrer.
Smid et svar så får du dine velfortjente points.
Avatar billede johny Nybegynder
31. januar 2011 - 15:43 #11
Var så lidt. :)