Avatar billede lillejanni Nybegynder
29. januar 2011 - 21:13 Der er 12 kommentarer

Fejlboks ved defragmentering

Jeg har en IBM Thinkpad som ikke vil defragmentere, der kommer en boks med en fejl angående en MMC konsol, og det aner jeg intet om hvad der betyder, eller hvad jeg kan gøre ved. jeg har 2 andre PCér med XP og de kører den uden problemer.
Nogen der kan hjælpe mig?
Mvh. lillejanni
Avatar billede Blueeyez Mester
29. januar 2011 - 23:11 #1
Hvilket program defragmenterer du med? Du kan prøve med Purandefrag et gratis program til hjemme brugere som jeg selv bruger har os testet andre men lige for tiden tester jeg dette.. prøv og installer det og se om du får fejl ved den os :)

Og så vil jeg os godt lige vide hvor meget kapacitet der er på din harddisk og hvor meget af du har brugt? Altså om den er på 160 GB og du har brugt 100 GB etc..
Avatar billede klaudi Ekspert
29. januar 2011 - 23:17 #2
Start Windows Stifinder, find c:\windows\inf mappen
her finder du en fil der hedder dfrg.inf
højreklik på den og vælg Installer

Genstart pc og prøv om det virker nu
Avatar billede vejmand Juniormester
29. januar 2011 - 23:21 #3
Dette har virket for andre med samme problem:

1. Sæt Windows cd'en i drevet. Når den popper op så luk den ned med krydset i øverste højre hjørne
2. Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
3. Der kommer en bjælke så længe scanningen kører, og når den er færdig, forsvinder den igen, og du får ikke andre meldinger.
4. Genstart computeren
Avatar billede klaudi Ekspert
29. januar 2011 - 23:23 #4
Du kan os prøve dette:

Start -> Kør, skriv CMD, OK
Det åbner en prompt hvori du skriver:
cd \windows\system32 (husk mellemrum efter cd) tast Enter

Herefter skriver du:
regsvr32 dfrgsnap.dll og taster Enter
regsvr32 dfrgui.dll og taster Enter

Virker det nu?
30. januar 2011 - 11:19 #5
Avatar billede klaudi Ekspert
30. januar 2011 - 14:18 #6
http://www.thewindowsclub.com/repair-fix-windows-7-vista-problems-with-fixwin-utility - der er et punkt netop om dit problem ...

Det kræver Vista eller nyere!
30. januar 2011 - 14:48 #7
... nå ja - det her er jo om den gamle XP *S* ...
Avatar billede lillejanni Nybegynder
30. januar 2011 - 19:37 #8
Den er en Thinkpad hvis alder jeg ikke kender, med 40 GB HD og jeg har fundet ud af at jeg vist er blevet snydt, da Produktnøglen i System er fra Windows 2000 og under maskinen er den til XP pro, så det fylder godt på en lille HD.
Jeg vil prøve dit program, og hvis det heller ikke virker, får du besked - OK?
Mvh. lillejanni
Avatar billede lillejanni Nybegynder
30. januar 2011 - 19:40 #9
Mit store problem er, at der ikke fulgte CDér med , så det kan jeg desværre ikke, og hvordan får man fat i sådanne CDér for det ville jeg da meget gerne vide.
lillejanni
Avatar billede lillejanni Nybegynder
30. januar 2011 - 19:54 #10
Hej, det har jeg lige prøvet, og uden held, så jeg tror det ville hjælpe med de originale CDer men dem vil hun sikkert ikke sende til mig.
lillejanni
30. januar 2011 - 20:00 #11
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede lillejanni Nybegynder
30. januar 2011 - 20:52 #12
Et skidegodt program, som kaldte mange minder frem fra DOS tiden, en skam at Bill Gates og hans datadiktatur har ødelagt så meget.
TUSIND TAK fra lillejanni.