Avatar billede playjacob Nybegynder
29. januar 2011 - 16:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til c++

Jeg er ved at kode lidt c++. og når jeg starter mit script virker det fint lige indtil men svarer.

Mit script ser sådan ud:
#include <iostream>

int main() {
    int YN;
    int y;
    int n;

    start:

    std::cout << "Do you want me to white hej. y or n" << std::endl;

    std::cin >> YN;
    std::cout << "You typed" << YN << "" << std::endl;
    if (YN == y) {
        goto print;
    } else if (YN == n) {
        goto end;
    } else {
        std::cout << "ERROR" << std::endl;
        goto start;
    }

    print:
    system("echo hej");
    goto end;

    end:
    system("exit");
    return 0;
}

Log'en ser sådan her ud:
------ Build started: Project: shutdown, Configuration: Debug Win32 ------
Compiling...
1.cpp
c:\documents and settings\administrator\dokumenter\visual studio 2008\projects\1\1\1.cpp(15) : warning C4700: uninitialized local variable 'y' used
c:\documents and settings\administrator\dokumenter\visual studio 2008\projects\1\1\1.cpp(17) : warning C4700: uninitialized local variable 'n' used
Linking...
Embedding manifest...
Build log was saved at "c:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\1\1\Debug\BuildLog.htm"
shutdown - 0 error(s), 2 warning(s)
========== Build: 1 succeeded, 0 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
Avatar billede playjacob Nybegynder
29. januar 2011 - 16:16 #1
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2011 - 16:42 #2
Rette det som den brokker sig over. Nemlig at du bruger y og n uden at have givet dem en værdi.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2011 - 16:42 #3
Du skal nok også lige overveje at int jo kun kan indeholde heltal.
Avatar billede playjacob Nybegynder
29. januar 2011 - 17:09 #4
Hvordan giver jeg dem så en værdi?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2011 - 17:11 #5
y = 1;
n = 0;
Avatar billede playjacob Nybegynder
29. januar 2011 - 17:13 #6
Altså int y = 1; osv
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2011 - 17:22 #7
f.eks.
Avatar billede playjacob Nybegynder
29. januar 2011 - 17:27 #8
ok nu virker det skriv for points.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2011 - 17:36 #9
ok
Avatar billede oddi Nybegynder
31. januar 2011 - 14:14 #10
Lige en ting... Undrer mig lidt at arne_v ikke kommenterede paa det.

goto, er ikke anbefalelig at bruge i C++ eller C brug heller f.eks While(...) i stedet for goto start osv.