Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
29. januar 2011 - 12:25 Der er 1 løsning

documentation om event objektet ved et oninput event

Hej

Jeg søger noget dokumentation (fra W3C eller WHATWG) om hvad event objektet skal indeholde ved et oninput event. Her tænker jeg især på evnet.charCode og event.keyCode som lader til at være undefined.

<!DOCTYPE html>
<html lang="da">
    <head>
        <title>oninput</title>
        <meta charset="utf-8">
    </head>
    <body>
        <input value="long string in input value">
        <script type="text/javascript">
            var oninput = function (event) {

                console.log(event);
                console.log(event.charCode); //undefined
                console.log(event.keyCode); //undefined

            }

            if (document.addEventListener) {
                var input = document.getElementsByTagName('input')[0];
                    input.addEventListener('input', oninput, false);

                var e = document.createEvent("KeyboardEvent");
                    e.initKeyEvent("keypress",true, true, null, false, false, false, false, 8, 0); //Simulate delete
                  input.dispatchEvent(e);

            }
        </script>
    </body>
</html>
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
29. januar 2011 - 18:21 #1
Der skal ikke være en charCode eller keyCode værdi i event objektet. Da det er et simpelt event:
http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-work/multipage/common-input-element-attributes.html#event-input-input