Avatar billede fredand Forsker
27. januar 2011 - 09:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"How to" / "is it possible" to put a write lock to a table?

Hello guys!

We got a strange problem, some session that run some use case puts extra rows in a table.
This particular table should just contain a static numbers of rows.

We got problem to detect the session/use case that puts these extra rows in the table.

An idea that we got is to put a write-lock at the table.

When the session/use case is performed it hopefully will end up with some error in the logs.

Is there some way to put an lock to the table from for example Toad?

Best regards
Fredrik
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2011 - 17:40 #1
fjern INSERT priv for den tabel fra det brugernavn som app er connectet med
Avatar billede fredand Forsker
07. februar 2011 - 12:18 #2
Hello Arne!

I manged to talk our DBA to GRANT the user's ,one at the time, to not be able to INSERT.

Finally we found the user and the code that was responsible for this.

Please leave a svar!

Best regards Arne!

/Fredrik
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2011 - 15:43 #3
svar