Avatar billede pnr Nybegynder
27. januar 2011 - 08:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at rendere indhold af usercontrol, som indeholder grafer

Jeg er ved at lave noget kode som kan generere en PDF af en usercontrol, denne usercontrol indeholder nogle grafer (Standard grafer i asp.net 4.0.)

Men nogen gange får jeg en fejl (error executing child request for chartimg.axd) og andre gange mangler der en enkelt eller 2 graf.

report_Preview.Visible = true;
StringBuilder content = new StringBuilder();
StringWriter tw = new StringWriter(content);
HtmlTextWriter hw = new HtmlTextWriter(tw);

// her kommer fejlen "error executing child request for chartimg.axd"
report_Preview.RenderControl(hw);
report_Preview.Visible = false;

Er der nogen der har en løsning på det problem?

På forhånd mange tak!
Avatar billede bvli Praktikant
27. januar 2011 - 10:36 #1
Et skud i tågen; er der ikke en inner exception i den exception du får i hovedet? Den siger jo at den ikke kan eksekvere chartimg.axd - men mon ikke den smider en exception selv?
Avatar billede pnr Nybegynder
27. januar 2011 - 12:05 #2
hej bvli og mange tak for din kommentar!

Nej der er desværre ikke en inner exception.

Men jeg fandt fejlen :-)

Man skal registrere en handler iforbindelse med Chart komponenten, og hvis denne skal virke når man laver postback, så skal man tilføje POST under verb.D

Det havde jeg også gjort, men kun under handlers til webserver og ikke under web som er den der bliver brugt i mit udviklingsmiljø :-)

<add name="ChartImageHandler"
        preCondition="integratedMode"
        verb="GET,HEAD,POST"
        path="ChartImg.axd"
        type="System.Web.UI.DataVisualization.Charting.ChartHttpHandler, System.Web.DataVisualization, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"
    />

Smid et svar så får du lidt point for din tid, er det ok med 15 point?
Avatar billede bvli Praktikant
27. januar 2011 - 12:13 #3
he - næh, dem tager du bare selv. Fint du fik det til at virke!