Avatar billede busch-jensen Nybegynder
28. juli 2001 - 22:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg windows 2000 til at slukke for strømmen til computeren?

Jeg har et par computere stående, men den nyeste kan jeg ikke få til at slukke af sig selv, når jeg lukker Windows 2000 ned (\"Shutdown\").

Computerens afbryder vil ikke lige gøre jobbet, så jeg er nød til at hive powerkablet ud hver gang... irriterende.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?

- Busch-Jensen
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2001 - 22:36 #1
Control Panel -> Power Options .. se om du kan aktivere APM !
Avatar billede bkbkbkb Nybegynder
28. juli 2001 - 22:36 #2
prøv at holde afbryderen i bund i 10-15 sek. det skal man med nogle kabinetter
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 22:38 #3
Du skal også sætte ACPI og APM til i bios!
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
28. juli 2001 - 22:38 #4
Den står bare med en DUM skærm, der siger:

\"It is safe now to turn off the power\"

Eller deromkring...
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2001 - 22:47 #5
Sker der noget med nogle af de forslag vi er kommer med?
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
28. juli 2001 - 22:51 #6
bkbkbkb >> Tak for tippet... nu ved jeg, at man blot skal holde powerknappen inde i et stykke tid... det virkede. Jeg kan ikke finde APM under Power Settings dog.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 22:55 #7
Har du aktiveret APM i bios under Powermanagement?

At slukke ved at holde afbryderen inde i 5 sekunder er en dårlig løsning for så er win2k længere om at starte igen, den skal så bruge swapfilen til at gendanne dit system.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 23:00 #8

Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2001 - 23:14 #9
retaxes> Hvis den skriver \"It is safe now to turn off the power\" - så er det vel OK at slukke computeren?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 23:15 #10
Ja, lige som med WinME og Win98.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
28. juli 2001 - 23:46 #11
Jeg checker lige BIOS... kan være der, løsningen ligger. og NEJ... jeg vil have computeren til at slukke helt... gider ikke selv gøre det... Nej igen, jeg slukker ikke for computeren, mens windows kører. Lukker den altid ned på berørig vis.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 23:53 #12
Når jeg vælger Sluk Computeren så slukker den efter 10 sekunder og alt stopper!
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
29. juli 2001 - 00:36 #13
sådan ville jeg også gerne have, at tingene foregik, men det faneblad, som hedder APM under Power Options i Control Panel dukker ikke op....

Jeg har en Award BIOS, men hjælpen til de forskellige indstillinger under Power Settings i BIOS er ikke lige til så meget hjælp igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 00:48 #14
Jeg har også Award bios og du skal ind i den der hedder Power Management hvor der er en der hedder PM control by APM der betyder Advanced Power Management, den sætter du til Yes.
Prøv det i første omgang og vent med resten til du har set om det virker.
Hjælp i Award bios er en by i Rusland, der er nemlig ikke plads til romaner i bios!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 00:50 #15
Jeg har heller ikke APM under Power Options i Controlpanel.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
29. juli 2001 - 01:20 #16
Hmmm... kiggede lige på www.bp6.com - noget kunne tyde på, at motherboard/BIOS/W2K ikke fungerer såmeget sammen, at den opgave jeg vil udføre er muligt overhovedet! - check evt. og ret mig, hvis jeg tager fejl. Jeg vil dog gerne rette en stor tak til retaxes for tippet med powerknappen - det trick har jeg haft brug for i 2 år! :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 08:56 #17
Hentet i hjælp for win2k:
Sådan lukkes computeren

Klik på Start, og klik derefter på Luk computeren.
Klik på Luk computeren på listen Hvad vil du foretage dig?
Vigtigt!

Du må ikke slukke for computeren, før du ser en meddelelse, der siger, at det er sikkert at slukke. Windows 2000 gemmer vigtige data i hukommelsen, mens systemet kører, og disse data skal skrives ud på harddisken, før du slukker for computeren. Når disse data er gemt, sender Windows 2000 en meddelelse til skærmen om, at det er sikkert at slukke for computeren.
Bemærk!

Du kan også lukke computeren ved at trykke på CTRL+ALT+DELETE, klikke på Luk computeren og derefter klikke på Luk computeren på listen Hvad vil du foretage dig?

Takker for pointene ;o)
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
29. juli 2001 - 10:12 #18
Retaxes > jow jow. Jeg kender godt procedure, ovenfor har jeg jo også redegjort for min situation - jeg får det billede frem, som siger, at det er OK at slukke computeren. Jeg ville bare ønske, at den selv cut\'tede strømmen. Jeg finder ikke på bare sådan uden videre at slukke for computeren - kun hvis jeg sidder ved en MS-DOS maskine :))
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 10:38 #19
Har du opgraderet din bios?
Hvad hedder dit bundkort hhv. bios
Avatar billede sansalvador Nybegynder
29. juli 2001 - 12:17 #20
hrm ... Min gør det samme ... står bare med skiltet:
Det er nu sikkert at slukke din computer !

Pisseirriterende !!!

Jeg har et Abit BH6 ...
Avatar billede selanne Nybegynder
29. juli 2001 - 23:49 #21
Jeg havde også et Abit BH6  rev.2 MB med win 2000 på og det samme problem som jeg aldrig fik løst. Dualboot med win 98 SE som jeg så skulle state op for at lukke PC\'en helt ned.PISSETRÆLS !!!
Har nu Asus A7V133 samme styresystemmer og ingen problemer.