Avatar billede freenze Nybegynder
26. januar 2011 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at check en checkbox efter den er blevet checket af

Hej

Jeg sidder med et lille problem i mit program.
Jeg har lavet en autoprint-funktion, som skal printe automatisk når en bestemt fil læses, når der trykkes stop i programmet.
Det skal her forklares at filen laves først når der bliver trykket stop.
Jeg har så fået lavet funktionen således, at den afchecker det sidste element i listen når filen bliver læst og der printes ud.
Mit problem er nu, at den automatisk skal sætte flueben i det sidste element/checkboxen igen, hvis programmet startes igen, og autoprint-checkboxen vedbliver med at være valgt.
Der oprettes altså et nye element, når der trykkes start, og det dette nye element den så skal vælge.

Jeg har fundet adskillige eksempler på nettet, og jeg har prøvet at følge dem, uden held, og jeg synes ikke jeg har kunnet finde nogen løsning herinde.

Det er sikkert en dum lille tuborg-parantes eller en > eller < der står forkert, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue det.

Koden ser nogenlunde således ud:

if(autoPrint.Checked)
{
for (int j = 0; j <= (NumberCLB.Items.Count-1); j++)
{
  if (!checkedListBox1.GetItemChecked(NumbersCount-1) ||
!NumberCLB.GetItemChecked(NumbersCount - 1) &&
File.GetLastWriteTime(filePath) >= File.GetLastAccessTime(filePath))
  {
checkedListBox1.SetItemChecked(NumbersCount-1, true);
  }

og i en del af koden:

if (autoPrintCB.Checked && File.Exists(finalFilePath))
{
Autoprint newAutoprint = new Autoprint();
newAutoprint.startPrinting(reportViewer1.LocalReport);
newAutoprint = null;
File.Delete(finalFilePath);
ProductionNumberCLB.ClearSelected();
for (int i = 0; i <= (ProductionNumberCLB.Items.Count - 1); i++)
  {
checkedListBox1.SetItemChecked(NumbersCount - 1, false);
  }

Håber der er nogen der kan komme med et svar :)
Avatar billede freenze Nybegynder
26. januar 2011 - 14:06 #1
Glemte at skrive, at finalFilePath er det jeg kalder den fil, jeg læser/opretter, når der er blevet trykket stop, hvis det ikke gav sig selv :)
Avatar billede johny Nybegynder
31. januar 2011 - 19:34 #2
Hmm, jeg er lidt i tvivl om hvad de 2 bidder kode helt præcist skal gøre? Hvad er det for to lister af checkboxe f.eks.? Og ved program opstart, hvad sættes autoPrint da til? Samt hvordan bestemmer du at print er i gang?
Avatar billede freenze Nybegynder
01. februar 2011 - 09:22 #3
den ene checkboxliste indeholder en fil, som har en masse statistik. Den anden checkboxliste indeholder det produktionsnummer, der skal printes ud.

ved programmets opstart sættes autoprint til aktiv. Når den modtager en fil (finalFilePath), skal den sætte i gang, og printe ud, når et af mine andre programmer stopper.
Altså... Der trykkes stop i et program, som indeholder produktionen, som så sender en fil afsted til autoprintfunktionen, som betyder at produktionen er færdig. Når denne fil så læses bliver der printet ud, og den checkboxliste der indeholder produktionsnumre, fravælger det valgte produktionsnummer, og det er så meningen, at programmet automatisk skal vælge et nyt produktionsnummer, når checkboxlisten bliver opdateret, altså når der i mit andet program, bliver trykket start.

håber det gav svar på dine spørgsmål
Avatar billede freenze Nybegynder
04. februar 2011 - 08:49 #4
spørgsmål lukket