Avatar billede Seafarm Nybegynder
25. januar 2011 - 22:20 Der er 3 kommentarer

Tillad IP'er at se bestemt fil

Jeg ønsker et script hvor jeg kan tillade nogle bestemte ip'er at se den enkelte php fil, samt hvor resten bliver holdt ude.

Det må være noget med en REMOTE_ADDR. Altså en IP restriktion...

Nogen der holder inde med sådan et script?
Avatar billede showsource Seniormester
26. januar 2011 - 03:50 #1
iptjek.php

<?php

$ipar = array("127.0.0.1", "123.456.789.10", "191.168.0.10");

if(!in_array($_SERVER["REMOTE_ADDR"], $ipar)) {
exit;
}

?>

fil.php

<?php

include("iptjek.php");

// vis indhold

?>
Avatar billede danco Nybegynder
26. januar 2011 - 09:39 #2
ShowSource har egentlig givet dig svaret. Men jeg vil bare lidt minde dig om at det kan være problematisk med en sådan funktion, der findes jo trodsalt stadig ISP'er der benytter dynamiske IP adresser.
Og så vil din funktionalitet være spildt.
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
26. januar 2011 - 13:59 #3
nemlig danco, overvej at oprette en cookie i fobindelse med.

noget i den her stil tror jeg kan gøre det.
ikke testet!
<?php

if(!isset($_COOKIE['alternativ']) {
$ipar = array("127.0.0.1", "123.456.789.10", "191.168.0.10");
if(!in_array($_SERVER["REMOTE_ADDR"], $ipar)) {
exit;
}
else {
setcookie("alternativ", "meget_meget_hemmelig_kode", time()+60*60*24*100);
}
if(isset($_COOKIE['alternativ'] == "meget_meget_hemmelig_kode") {

include("dinfil.php");

}
?>