Avatar billede alange Nybegynder
25. januar 2011 - 18:22 Der er 1 løsning

Microsoft Office 2010 - Word

Hej

Vi har netop implementeret Office 2010 på arbejde. Vi vil dog gerne lave en ekstra menu, hvor der er genveje til vores brevskabeloner. AT ændre i "ribbon" er rimleig lige til. Vi kan også lave en makro, der åbner et specifikt dokument på fællesdrevet. Hvorefter vi tilføjer denne i makro i vores menu og giver den et fornuftigt kaldenavn.

Ribbon kan nemt eksporteres og som sådan virker det til, at vi nemt kan sende den ud via et script eller lign. Hertil har vi ingen problemer. Problemet opstår ved, at macro umiddelbart ikke følger med, når man exporterer ribbon. `Hvilket betyder, at vores genveje så ikke virker.

Mit spørgsmål er, hvordan vi nemmest laver denne genvej til forskellige word-dokumenter. Er det rigtigt at bruge makroer og hvad hvis vi ønsker at deploye det til alle computere med makro?

Hvad er den rigtige løsning og hvordan gør vi?
Avatar billede alange Nybegynder
25. januar 2011 - 18:24 #1
uj