Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. januar 2011 - 17:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Check for local administrators

Jeg har brug for et script, der kan give mig en oversigt over, hvilke brugere der er medlem af Local Administrators gruppen på deres lokale pc'er.

Jeg forestiller mig at scriptet er delt i to.

1. del eksekveres via loginscript. Det outputter en fil, der hedder eksempelvis \\server\share\computernavn.txt filen indeholder alle medlemmer af "Local Administrators" Filen kunne se således ud:

PC00001.txt:
Administrator
MyDomain\Domain Admins
MyDomain\svcBackup
MyDomain\PedersenM

2. del afvikles manuelt efter behov (eller som en scheduleret task fra serveren). Dette script analyserer alle .txt filer i \\server\share\ og filtrerer de computere fra, hvor kun "default konti" er medlemmer af Local Administrators (ud fra en positivliste). Scriptet outputter til en fil, der kunne se sådan ud:

Computernavn      Bruger
-------------------------------
PC00001            PedersenM
PC05002            AndersenK
osv.

Dvs. brugere/grupper specificeret i en "positivliste" er filtreret fra. I dette eksempel drejer det sig om:

Administrator
MyDomain\Domain Admins
MyDomain\svcBackup

Skulle nogen af jer ligge inde med lidt guf, der kan klare den opgave? :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. januar 2011 - 17:01 #1
2. del af scriptet bør forøvrigt kun medtage de .txt filer der er nyere end 14 dage.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. januar 2011 - 08:45 #2
slet ingen gode bud? :/
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. marts 2011 - 19:41 #3
,
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. marts 2011 - 19:42 #4
.