Avatar billede maddog_em Nybegynder
25. januar 2011 - 10:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brug wildcard i bat. fil

Hej

Jeg har et problem med at angive en sti i en bat fil

det som bat filen skal er at den skal gå ind i en mappe, ned i en undermappe og her skal den så slette nogle bestemte mapper og filer. det er de samme filer hver gang med den første undermappe den skal i hedder selvfølelig noget forskelligt hver gang.
Der er ca. 1000 + mapper der er navngivet forskelligt som batch skal gå ind i, og slette undermapper i.

jeg har scriptet her, men mangler lige den sidste del

rmdir c:\test\%nyt mappe navn%\mappe1 /s /q
rmdir c:\test\%nyt mappe navn%\mappe2 /s /q
rmdir c:\test\%nyt mappe navn%\mappe3 /s /q

hvordan får jeg scriptet til at gå ind i %nyt mappe navn% får derefter at slette mappe1, mappe2 og mappe3?

hvilken wildcard kan bruges for at gå ind i alle undermapper, der ligger i mappen test

håber virkeligt der er en som kan hjælpe
Avatar billede maddog_em Nybegynder
25. januar 2011 - 11:12 #1
dette er hvad jeg har indtil videre:
FOR /D %%A in (C:\test) DO RD /s /q "C:\test\%%A\mappe1"

men den giver denne fejl:
Syntaksen i filnavnet, mappen eller diskenhedsnavnet er forkert.

hjælp
Avatar billede maddog_em Nybegynder
25. januar 2011 - 13:01 #2
Hej

Fandt selv løsningen

FOR /D %%I in ("C:\test\*") do For %%J in (mappe1 mappe2 mappe3) do rmdir /s/q "%%I\%%J"