Avatar billede vils30 Nybegynder
24. januar 2011 - 01:00 Der er 7 kommentarer

Problemer med at downloade med min trådløse forbindelse.

Hej med jer.

Jeg har et spørgsmål til jer, som jeg længe har forsøgt at finde svar på. Jeg har installeret en trådløs internetløsning fra stofa, hvor der efter modemet er påsat en en router. Grunden til at routeren er sat på efter modemmet er, at jeg ønsker at forstærke signalet, da jeg bor i en etageejendom. Modemet hedder Sceintific Atlanta, model, EPR2320R2.

I begyndelsen virkede min forbindelse som den skulle, men nu er der opstået et problem, som ligger i at jeg ikke kan downloade enkelte programmer, ligesom jeg ikke kan opdatere min Iphone, Ipod, Itunes ect. Senest har jeg oplevet problemer med at computeren ikke vil downloade Windows Live Messenger, ligesom den ikke vil uploade filmklip fra f.eks. Youtube. Når jeg besøger sider som f.eks. Youtube, så bliver der nogle gange uploadet 30 sek. andre gange 2 min eller mere. Fælles for filmklippene er at computeren, i 90 % af tilfældende, stopper med at uploade klippet inden det er færdig med at afspille. Herefter står computeren bare og uploader uden at der sker yderligere ved det.

Jeg her forespurgt flere i min omgangskreds, om nogen kender til problemet, men indtil nu har jeg ikke fundet en løsning. Slutteligt har jeg forsøgt at finde svaret på Google.dk, men heller ikke her har jeg fået svar på mit spørgsmål.

Til sidst kan jeg oplyse, at jeg netop har foretaget en hastighedstest, som gav følgende udslag:

Downloade 7,8 Mbit/s
Uploade  978 kbit/s

Med denne lange historie håber jeg at I kan hjælpe mig med problemet.

Med venlig hilsen

Søren.
Avatar billede goglov Seniormester
24. januar 2011 - 03:10 #1
Har du tjekket at din strømstyring er sat til "Høj ydeevne" og "Sæt computeren til slukning" er sat til: Aldrig
Er dette ikke tilfældet kan computeren vælge at slukke på det forudindstillede tidspunkt og så optager den altså ikke resten af filen hvis download tiden overskrider den valgte slukketid.
Avatar billede thov Forsker
24. januar 2011 - 04:40 #2
Det kan være forstyrrelser fra andre trådløse netværk.
Hent inSSIDer og se hvad der findes af netværk omkring dig http://www.metageek.net/products/inssider

Du skal helst være to kanalnumre fra de nærmeste/kraftigste netværk.
Avatar billede KHHP Juniormester
24. januar 2011 - 06:57 #3
Har du prøvet at tilkoble en anden router, fordi jeg har oplevet samme problem, men der var det routeren fra Belkin der var problemet. Da vi monterede en ny router, så virkede alt som det skulle.
24. januar 2011 - 07:06 #4
Ref #3: ... og den har sansynligvis netop en anden kanal - og så vil det virke mere stabilt; se #2 ... Er oplevet en del gange her på Eksperten.dk
Avatar billede thov Forsker
24. januar 2011 - 14:02 #5
Fabrijsindstillingen er næsten altid kanal-6, og jeg vil tro, at 3 ud af 4 netværk stadig befinder sig på kanal-6.
Avatar billede KHHP Juniormester
25. januar 2011 - 10:12 #6
Hvis din router har muligheden for at vælge AUTO under valg af kanal, så finder den selv ud af hvilken kanal der er mindst trafik på.
Avatar billede goglov Seniormester
16. april 2014 - 18:34 #7
UBS! undskyld jeg blander mig. men noget helt andet.

jeg, Goglov har denne tråd opført blandt "mine egne tråde". Det er en fejl da jeg ikke har oprettet den og derfor er dette vist den eneste måde jeg kan bede om at tråden flyttes til sin retmæssige ejer