Avatar billede hitman3k Nybegynder
22. januar 2011 - 22:20 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Sendmail Vedhæftet fil PHP

HEj

Det jeg vil er at den skal med sende 2 filer fra min server af til mailen som er blevet indtastet.

Dette er bare copy paste fra surftown's support side. og jeg har det til at virke...

MEn nogen som kan hjælpe med koden til at tilføje 2 filer og de filer ligger på serveren.

<?php

// Surftown formmail

// angiv modtagere af formmailen
// flere modtagere kan tilføjes som
// $modtagere[1] = "adresse@domain.dk"
// $modtagere[2] = "adresse2@domain.dk"
// osv.
$modtagere[0] = "";
//$modtagere[1] = "";

// succes og fejlsider
$succes = "succes.html";
$fejl = "fejl.html";

// standard tesktbokse er
// navn
// emailadresse
// emne
// besked

// disse skal være "name" på de forskellige tekstbokse på html-siden
// f.eks. <input type="text" name="navn"></input>

// lav liste over modtagere
$mail_modtagere = implode(",", $modtagere);

// klargør parametre
$navn = sanitize($_POST['navn']);
$emailadresse = "From: " . sanitize($_POST['emailadresse']);
$emne = "Besked fra " . $navn . ": " . sanitize($_POST['emne']);
$besked = $_POST['besked'];

// send mail
$mail_status = mail($mail_modtagere, $emne, $besked, $emailadresse);

if ($mail_status) {
header("Location: " . $succes);
} else {
header("Location: " . $fejl);
}

function sanitize($data) {
$safe_data = $data;

if ($pos = strpos($safe_data, "\n")) {
$safe_data = substr($safe_data, 0, $pos-1);
}
if ($pos = strpos($safe_data, "\r")) {
$safe_data = substr($safe_data, 0, $pos-1);
}
return $safe_data;
}
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. januar 2011 - 22:44 #1
Kig på swiftmailer og/eller phpmailer.
De understøtter begge vedhæftning af filer.
Avatar billede hitman3k Nybegynder
22. januar 2011 - 22:50 #2
det er jo nogen ting som skal ligges ind på serveren.. og det her er ikke egen server,..

men det ligger på en surftown server..

og det der som jeg har sendt virker fint. men vil bare gerne vide om nogen kender en kode til at tilføje en fil til mailen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. januar 2011 - 22:56 #3
phpmailer eller swiftmailer skal bare uploades.
Det er et lib.
Så hvis du opretter en mappe på serveren, uploader phpmailer eller swiftmailer, så virker det.
Og det bestemt nemmeste måde at gøre det på.
Så du spurgte og jeg gav dig en løsning.
Avatar billede hitman3k Nybegynder
23. januar 2011 - 08:38 #4
Nå. kan ik rigtig få hverken swiftmailer eller phpmailer til at virke. Men ser ud til det er pga. jeg er på en server med PHP4 og ikke 5.

Men nu har jeg sendt en anmodning om at blive flyttet tile n PHP5 Server.

Så må jeg se om det hjælper på sagen.
Avatar billede HBP2 Praktikant
23. januar 2011 - 09:29 #5
Følgende burde virke - det er lavet til at sende en PNG fil, men du kan bare rette fil typen.

$file = "/tmp/x.png";
$type = "image/png";
$attachment = chunk_split(base64_encode(file_get_contents($file)));

$boundary = "--homemadeemailer".date("YMDHis").rand();

$headers = array();
$headers[] = "MIME-Version: 1.0";
$headers[] = "Content-Type: multipart/mixed; boundary=$boundary";

$body  = "This is a multipart message\n";
$body .= "--$boundary\n";
$body .= "Content-Type: $type\n";
$body .= "Content-Disposition: attachment\n";
$body .= "Content-Transfer-Encoding: base64\n";
$body .= "\n";
$body .= $attachment;
$body .= "--$boundary--";

mail("modtager@email.dk", "Test", $body, implode("\r\n", $headers));
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. januar 2011 - 09:33 #6
Avatar billede HBP2 Praktikant
23. januar 2011 - 09:36 #7
Suk - jeg overså på magisk vis den linie i dit indlæg om at der var to filer som skulle med... så der skal rettes lidt i mit eksempel.
Avatar billede hitman3k Nybegynder
23. januar 2011 - 09:43 #8
HBP2 ->

Jeg har prøvet dit men den ændre filnavnet er jeg ikke så vild med :-( men det virker fint.. Kan man få den til at lade være med at ændre filnavnet har fået den til at sende en PDF fil
Avatar billede hitman3k Nybegynder
23. januar 2011 - 11:06 #9
Så HBP2 fik det til at virke nu.. uden problemer..