Avatar billede josl Nybegynder
22. januar 2011 - 17:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Feedback på hjemeside

Hej alle Eksperter.

Jeg kunne godt tænke mig noget feedback på hjemmesiden www.sydjyskfoto.dk
Avatar billede mcfatty Nybegynder
22. januar 2011 - 22:48 #1
Hej Josl,

Som udgangspunkt jeg det virker til at være en ganske ok side, dejlig nem at finde rundt i, men når det så er sagt, så synes jeg også at den forkommer en smule kedelig overfor mig.

Jeg synes ikke at siden sælger jeres kunden, der ikke noget på siden, som sådan "tænder" mig, jeg tror I ville have mere success, hvis I viser mere om det I laver, og derved sælger Jeres vare.

Farverne er gode, dog en lille smule dyster måske?

Just my 5 cents.
Avatar billede mikaelch Novice
22. januar 2011 - 23:20 #2
flere billeder forside især du er jo fotograf
Avatar billede josl Nybegynder
22. januar 2011 - 23:35 #3
Takker for jeres input, vil dog sige at på galleri siden, håber jeg snart vi har flere billeder og gøre godt med.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
23. januar 2011 - 00:29 #4
Jeg synes ikke det er nok med billeder på kategori-siden.

Sæt også nogle billeder ind på de andre sider. Fx. et billede under børnefotografering og under modelfotografering. Det fanger mere end tekst alene.
23. januar 2011 - 06:27 #5
Det jeg foerst og fremmest kikker paa naar jeg kritiserer hjemmesider er om hjemmesiden klart henvender sig til en bestemt maalgruppe og om der er et tydeligt centralt budskab til denne maalgruppe.  Hvis ikke folk fanges ind i loebet af de to sekunder det tager at bestemme sig til at surfe videre saa er alt det andet jo ligegyldigt.

Hvis man proever at vaere alt for alle, saa drukner man i larmen.  (Hvor mange fotografer er der i Sydjylland?  Hvorfor er i bedre end de andre saa kunderne skal komme til jer?  Eller mere precist, hvad proever i at vaere allerbedst til for hvilke kunder?)

Naar jeg kikker siden igennem faar jeg det indtryk at en primaer maalgruppe kunne vaere unge familier eller par der planlaegger at stifte familie og som gerne vil fange og fastholde oejeblikket i deres bryllupshoejtid, deres boern, og deres dyr.  Derudover paatager i jer ogsaa andre opgaver for andre maalgrupper saasom produktfotografering for erhvervsdrivende, modelfotografering, og udlejling af atelier.  Og det centrale budskab til den primaere maalgruppe kunne saa vaere at i arbejder individuelt (traeffer aftaler for hver opgave) paa stedet (med jeres mobile udstyr) eller i atelier, i goer det fremragende (som folk selv kan se i de fotos i viser,) og skoent saadanne oejebliksbilleder er ubetalbare saa kan i holde priserne lave paa grund af jeres firmastruktur med lave faste omkostninger (gaetter jeg paa.)

Saa det er det hjemmesidens forside skal udstraale.  I stedet for at lade overskriften fokusere paa jer selv, "VI fanger oejeblikket" saa lad det focusere paa brugeren, saa som "Du vil fange oejeblikket fra oplevelser med dine boern, dyr, livets hoejdepunkter!" og saa maaske en under-overskrift "Vi kommer der hvor du er og fastholder oejeblikkene, professionelt og til betalbare priser".

Og saa i stedet for en traditionel trist menu med de forskellige produkter saa lav fotografier som viser hvad i kan.  Henover forsiden, lige under overskrifterne, tre fotos der kan klikkes, et med et uimodstaaende barn, et med det mest pussenuttede kaeledyr, og et med en bryllupssituation med en sjov pointe, med ordene/linkene Boernefotografering, Dyrefotografering, og Bryllupsfotografering nedenunder.

Saa laengere nede en saetning saasom:  "Derudover klarer vi andre opgaver" og saa links til produktfotografering, modelfotografering, og udlejning af atelier.  Og derunder tekst til at presentere jer, links til priser, kontakt, galleri, og login.

For at faa plads til det saa drop afstemningen og facebook.  De har ikke noget at goere med det i skal saelge.  Og skip oplysningen om nye billeder i galleriet, eller hvis det skal vaere der saa med et link der kan klikkes.

Jeg stoetter ogsaa kommentarerne om fotos paa siderne om de enkelte produkter.  Det er i orden med galleriet med endnu flere fotos, men det kan da ikke vaere saaledes at folk skal goere en indsats for at finde frem til billederne.

Det er saa mit indlaeg.  Jeg haaber det maa vaere til nytte.  Jeg saa paa traaden at du ligesom indgik i diskussion med de der kommenterede (at der ikke behoeves billeder paa siderne fordi der kommer flere paa galleriet)  i stedet for aabent at modtage kommentarerne.  Nu du spurgte saa skulle du jo aabent lytte til det der kommer "Aha, saadan er der ogsaa nogen der mener".  Saa kan du jo stadig vaelge ikke at tage dig af det fordi du skoenner at saadan mener kunderne sikkert ikke.  Eller maaske sige at det kan der maaske vaere noget om.
Avatar billede josl Nybegynder
24. januar 2011 - 12:23 #6
Takker for den gode feedback, skulle der være flere der har feedback så skriv endelig.