Avatar billede massg Nybegynder
19. januar 2011 - 17:36 Der er 2 kommentarer

Rettelse af funsktion via. formular

Hej alle,

Jeg har følgende funktionskode:

Public Function fhpCategorizeGNM() As Integer
On Error GoTo Error_fhpCategorizeGNM
  Dim rst As New ADODB.Recordset
  Dim intRecord As Integer

  strSQL = "SELECT * FROM Mellemtabel_Gennemløb ORDER BY Omvendt_sortering"
  rst.Open strSQL, CurrentProject.Connection, adOpenStatic, adLockOptimistic

  intRecord = 0
  While Not rst.EOF
    intRecord = intRecord + 1
    Select Case intRecord
      Case 1 To 275
        rst!Lokation = "Gennemløb"
      Case Else
        rst!Lokation = "Hyldelokation"
    End Select
    rst.Update
    rst.MoveNext
  Wend

  rst.Close
  Set rst = Nothing

Exit_fhpCategorizeGNM:
  Exit Function

- Jeg vil gerne lavet en formular, så man let og brugervenligt, kan gå ind og rette 275 (kontekst: Case 1 To 275) til en andet tal.

Kan dette uden videre lade sig gøre, eller skal man forbi en tabel, hvor man retter tallet, hvorefter funktionen henter data derfra i stedet?

Vh :)
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2011 - 17:45 #1
Du bør kunne lave en inputboks i formularen og sende Variablen VARa til funktionen, i stil med dette:

vara = InputBox(Prompt:="Indtast max", Title:="Skriv en titel", Default:="")
Avatar billede greybeard Nybegynder
19. januar 2011 - 22:45 #2
Public Function fhpCategorizeGNM(CaseMax as long) As Integer
.
Case 1 To CaseMax
.
Eller:
.
dim CaseMax as long
.
'kode, der sætter CaseMax
.
Case 1 To CaseMax
.
Om du så får værdien fra en tabel, formular eller inputbox er vel i princippet ligegyldigt. Hvis det er en værdi, der sjældent ændres vil jeg foreslå en Tabel med et enkelt felt bare til det samme formål.