Avatar billede N00b Novice
19. januar 2011 - 16:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Faktura Layout -> Modtager bestem hvilket info der bruges...

Hej
er der nogle der kan guide mig i hvordan jeg bestemmer hvilket informationer der bruges fra adresse bogen i modtager feltet ?

F.eks. vil jeg gerne have @dressen med ud, og have fjernet land (har kun dk kunder, og de ved sq godt hvad land de bor i :)), og så vil jeg gerne have flyttet Att: nederst istedet for lige under Kunde navnet.

Håber at der er nogle der kan hjælpe :)

/Rex
Avatar billede ottobp Novice
19. januar 2011 - 17:38 #1
Er  det  inde på  KARTOTEKSKORTET  eller  er det  på en  faktura  du mener????

otto bp
Avatar billede N00b Novice
19. januar 2011 - 18:12 #2
Det er inde på en faktura, der bruger jeg modtager feltet - men formatet passer ikke iflg. mit behov

/Rex
Avatar billede ottobp Novice
19. januar 2011 - 21:11 #3
du kan  ikke  flytte  Att.:  fra pos  lige under navn

jeg  grabber  lige fra  din tekst "vil jeg gerne have @dressen med ud, og have fjernet land "

vil du gerne  have  kundens mail adresse  skrevet ud  på  fakturaen???  ikke lige umiddelbart  valgbart  men kan  nok laves hvis det er det ´du vil

og fjernet land????  på  standardfakturaen  kan  jeg  da ikke lige  se  at  lande tilhørsforholdet  kommer  med  på  fakturaen
(Det er med  på  kartotekskortet  for  at holde styr på valuta  moms/ikke-moms)  men  det  er da ikke  med  på  fakturaen

==================

hvor  er du  henne  i  anskaffelsesprocessen  med summasummarum???  har du købt  det  eller sidder du og kæmper  med en prøveversion  Hvis du  ikke  har  købt  endnu  så  vil  jeg  da lige  henvise til  min  hjemmeside, hvor du  kan få løst det  lille problem  (ikke dyrere end  køb hos Visma Avendo men bare bedre  service  ---  f.eks. service support på utrad.tidspkt.  som her

otto b petersen  certific.forhandler af summasummarum
www.summasupport.dk
Avatar billede N00b Novice
20. januar 2011 - 19:24 #4
@Ottobp

"vil du gerne  have  kundens mail adresse  skrevet ud  på  fakturaen???  ikke lige umiddelbart  valgbart  men kan  nok laves hvis det er det ´du vil"

Uden tvivl, hvis jeg vælger et bruger felt til det :) - men det er jo så lidt bøvet da man skal taste mail adresse x 2 så for at ss kan håndtere at sende til adr. også.

Jeg bruger pro. og der kommer står danmark under bopæls adressen.

eg. Mit navn
Min adresse
postnr / by
Danmark

Bruger pt stadig en prøve ver. og bliver mere og mere i tvivl, om jeg overhoved gider at benytte ss til mit regnskab.

Jeg kan ikke engang få lov til at designe (redesigne) min faktura, så den matcher den jeg pt brugere.

/Rex
Avatar billede ottobp Novice
20. januar 2011 - 20:59 #5
ku  jeg  få  dig  til  at  sende  mig  fakturadesign-filen???

du  har  gemt  den  under et  navn

find  den i  mappen  FORMULARER  med  navn.fds

eller  gå  i formulardesigneren  kald  fakturaen igen  og  gem den på skrivebordet  med  GEM SOM  så  du  selv kan bestemme adressen for  gem´et

du  har  vel  mail adressen til mig  fra sidst????
Avatar billede ottobp Novice
21. januar 2011 - 09:07 #6
Danmark  står der  under navn adresse mv  Det  har jeg nu aldrig opfattet  som  et  problem  men  hvis  det skal  være  fravælgeligt  så  ku  vi  jo  prøve  at  rejse  overfpr  VISMA til den kommende  opdatering

ønsket  om  at  du  kan  tracke  kundens email adresse  ind  på  fakturaen UDEN  at du  aktivt  skal  genskrive  den  eeengang til  er  jeg  da  enig  med  dig  OG det kan  godt  lade sig  gøre

hvis  du  kan  få  det  opfyldt  har vi  så  en  købssituation????
Avatar billede N00b Novice
23. januar 2011 - 14:17 #7
Hej ottobp
Beklager det sene svar.

har fundet ud af at smide mail adressen over, valgte den bare under opsætningen og smed den ind i fakturabruge felter.
mht. til landet, så fixede jeg den ved at slette danmark i adr kartoteket så kommer den ikke med på fakturaen ;)

Men jeg er stadig ikke overbevist om at ss er det rigtige program at bruge :(

/Rex
Avatar billede ottobp Novice
24. januar 2011 - 00:44 #8
den  tvivl  må  du  jo  afklare  med  dit  indre  jeg
Avatar billede N00b Novice
29. januar 2011 - 22:44 #9
Lukker lige