Avatar billede zareba Nybegynder
19. januar 2011 - 00:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få PHP til at virke

Hejsa

Jeg sidder på en XP maskine og har installeret IIS 5.1 på den.
Første virkede ASP ikke, men det fik jeg til at virke ved at give brugerne IURS_****** og IWAM_****** fuld rettigheder til C:\Inetpub.

Så installeret jeg FastCgi og derefter PHP 5.3.5 (VC9 x86 Non Thread Safe). I php.ini har jeg sat

doc_root = "C:\Inetpub\"
fastcgi.impersonate=1
fastcgi.logging=0
cgi.fix_pathinfo=1
cgi.force_redirect=0
session.save_path = "C:\Programmer\PHP\sessiondata"

Jeg har selvfølgelig oprettet C:\Programmer\PHP\sessiondata. Jeg har desuden giver både IURS_****** og IWAM_****** fuld rettigheder til C:\Programmer\PHP (er ikke sikker på hvor mange rettigheder de to bruger skal have, så gave dem bare fuld, da det kun er mig der bruger denne computer).

Jeg har lavet en lille test.php file som kun udskriver 'echo phpinfo();', denne fil ligge i "C:\Inetpub\wwwroot\".

Mit problem er nu at hvis jeg køre  "http://localhost/test.php" da er det eneste browseren skriver er "-2147467259 (0x80004005)"

Hvis der er nogle der kan hjælpe ville det være super fedt, er ved at være ret træt af denne fejl.
Avatar billede showsource Seniormester
19. januar 2011 - 12:52 #1
Øhh, det er lang tid siden jeg har leget med IIS og php.
Men et skud i tågen:
Bruger du <?php og ikke blot <? for at afvikle phpkode ?

Og har du givet rettigheder til afvikling af php ?

Og nej, jeg kender ikke fastcgi
Avatar billede zareba Nybegynder
19. januar 2011 - 13:16 #2
Yes yes, jeg bruger <?php
Andgående om 'Og har du givet rettigheder til afvikling af php ?' er jeg ikke 100% sikker på hvad du mener. Jeg har tilføjet PHP "C:\Programmer\PHP\php5.dll" til ISAPI-filtret og givet tilladelse til at køre filen.
Avatar billede zareba Nybegynder
03. februar 2011 - 00:38 #3
lukker spørgsmålet, lortet virker stadig ikke :(